Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Järjekordne hinnatõus: rohepööre tõstab laevapiletite hinda (2)

Copy
Eesti merendussektori liitumine Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga toob paraku kaasa laevapiletite ja meretranspordi kallinemise.
Eesti merendussektori liitumine Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga toob paraku kaasa laevapiletite ja meretranspordi kallinemise. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti liitub merendussektori kasvuhoonegaaside heite vähendamiseks Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga, paraku toob see kaasa laevapiletite ja meretranspordi kallinemise.

Heitkogustega kauplemise süsteem laieneb reisi- ja kaubalaevadele, mille kogumahutavus on vähemalt 5000 GT. Eestis hakkab rakendatav süsteem mõjutama kümmet ettevõtet. Süsteem ei laiene meie parvlaevadele.

Kliimaminister Yoko Alender oli liitumise osas optimistlik, öeldes, et heitkogusega kauplemise süsteemi tulud tulevad osaliselt riiki tagasi. «Hiljuti tegi valitsus otsuse eraldada 25 miljonit heitkogustega kauplemise süsteemi tuludest laevade ümberehitamise soodustamiseks Eestis. See aitab laevadel uutele puhtamatele tehnoloogiatele üle minna ning suurendab Eesti konkurentsivõimet,» selgitas kliimaminister pressiteate vahendusel.

Tagasi üles