Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Swedbanki analüütik: tihedad allahindlused sunnivad kauplusi tavahindu tõstma

Copy
Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik. Foto: swedbank

Toiduainete erinevad kampaaniaallahindlused sunnivad kauplusi kasumlikkuse säilitamiseks tavahindu tõstma. Eriti sellistel toodetel, mis poekettide toidukorvide hinnavõrdlustes ei sisaldu, tõdes Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik statistikaameti novembrikuist tarbijahindade muutuse teadet kommenteerides. 

Elmik lausus, et toiduainete ja alkoholi hinnad kerkisid eelmise kuuga võrreldes oluliselt.  Statistikaameti andmetel kallinesid toidu ning mittealkohoolsete jookide hinnad novembris oktoobriga võrreldes 0,8 protsenti ning eelmise aasta sama ajaga võrreldes 5,4 protsenti.

Elmik märkis, et riiklik statistika kajastab tavakliendile pakutavat hinda ega võta arvesse allahindlusi kliendikaardi omanikele või mõnele kitsamale sihtgrupile. Erinevaid kampaaniaid tehakse aga järjest enam ja hinnatundlik klient läheb nendega kaasa. «Sellised allahindlused sunnivad kauplusi aga kasumlikkuse säilitamiseks tavahindu tõstma, eriti sellistel toodetel, mida klient iga päev ei osta ja mis poekettide toidukorvide hinnavõrdlustes ei sisaldu. Toidupoed plaanivad Konjunktuuriinstituudi andmetel hindu tõsta ka järgmistel kuudel,» lausus Elmik

Tagasi üles