Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Kas toode oli ka tegelikult odav? Musta reede allahindluste varjatud nüansid (2)

Copy
Musta reede pakkumised. Pilt on illustratiivne.
Musta reede pakkumised. Pilt on illustratiivne. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Mustal reedel tormavad ostjad ahvatlevaid allahindlusi haarama, kuid tihti jääb märkamata, kas ost on ka päriselt kasulik või on see ainult näiliselt soodne. Õnneks on lihtsaid viise, mis aitavad tarbijatel targalt ostelda ja vältida petlikke pakkumisi.

Eriti tähelepanelik tuleb olla välismaiste veebipoodide pakkumiste puhul, hoiatas Citadele Eesti filiaali jaepanganduse juht Marina Hakiainen. Tema sõnul ei pruugi allahindlus mõnikord olla allahindlus – osa kaupmehi tõstab enne allahindlusperioodi hindu, et luua kunstlikult suurte soodustuste mulje.

«Mõistlik on kasutada hinnavõrdlusplatvorme, mis näitavad hindu erinevates poodides ning tihti kajastavad ka hindade ajalugu. Koduelektroonika, arvutite ja mobiiltelefonide hinnavaatluseks on hea hinnavaatlus.ee, aga selliseid portaale on veel. Näiteks Amazoni kaupade hinnavõrdluseks on leht CamelCamelCamel,» soovitas Hakiainen.

Suurte allahindluste ajal loodavad kaupmehed enamasti impulssostude peale. «Pakkumine võib olla küll soodus, kuid kas see on sulle ka vajalik? Mõistlik on juba enne kampaania algust paika panna oma ostunimekiri. Kui ese sinna nimekirja ei kuulu, siis võiks ostu tegemata jätta,» lausus Hakiainen.

Impulssoste aitab vältida ka see, kui panna paika eelarve ning mõista, mis tõukab ootamatuid oste tegema. «Kipume tegema rohkem impulssoste siis, kui oleme kurvad, stressis või tunneme muid tugevaid emotsioone. Siis tasub teadlikult enda oste piirata,» ütles Hakiainen.

Kindlasti tuleb suurte kampaaniate ajal jälgida ka poodide tagastusreegleid ning tarnetasusid, sest kokkuvõttes võib soodus kaup osutuda sama kalliks, kui see on tavaliselt. 

Suur allahindlustepüha must reede on 29. novembril.

Tagasi üles