Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Metallica laulude kontsert jäi ära ja korraldaja puikles pikalt piletiraha tagastamisest kõrvale (1)

Copy
Tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve amet.
Tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve amet. Foto: Kermo Benrot / Postimees
  • Seaduse kohaselt on raha tagasimaksmine vabatahtlik.
  • Korraldaja ootas üle poole aasta ja maksis raha tagasi alles pärast Postimehe sekkumist.

Klient ostis viis piletit selle aasta aprillis toimuma pidanud kontserdile Metallica & Symphony by Scream. Paraku jäi ülesastumine ära ning korraldaja eiras pikka aega raha tagasi tahtnud kliendi ja tarbijakaitse korduvaid pöördumisi. 

Metallica & Symphony by Scream kontserdil oleksid kõlanud legendaarse rokkbändi Metallica hitid sümfooniaorkestriga. Kontsert pidi toimuma 22. aprillil Alexela kontserdimajas, mis mahutab veidi üle 1800 inimese.

«Unikаalne show jõuab lõpuks Eestisse. Võib kindlalt öelda, et ka eelseisev kontsert ei jäta kedagi ükskõikseks,» seisab kontserdi kirjelduses Piletilevi lehel. Metallica & Symphony by Scream oli varem esinenud juba teistes Euroopa riides näiteks Saksamaal, Hispaanias ja Hollandis.

Kuid kontsert Eestis jäi ära. Teade selle kohta ilmus pääsmete müügiga tegelenud Piletilevi lehele 9. aprillil. Postimees ei tea põhjust, miks kontsert ära jäi, sest korraldaja Pileton OÜ omanik seda selgitada ei soovi. Piletilevi üles pandud teates seda samuti kirjas pole ning kontserdi ärajäämise põhjuste selgitamine on korraldaja vastutus.

«Ma olen korduvalt helistanud kontserdi korraldajale, telefon kutsub, aga sellele ei vastata.»

Postimehega suhtleb Mari (nimi muudetud – toim), kes ostis 312 euro eest kontserdile viis piletit. Ta pöördus 24. aprillil e-kirja teel korraldaja poole ning palus raha tagastada. Vastust ei tulnud. Paar nädalat hiljem, 14. mail, saatis Mari korraldajale uue e-kirja, kuid vastust endiselt ei tulnud. Ligi kuu aega hiljem pöördus Mari tarbijakaitse- ja tehnilise järelvalve ameti (TTJA) poole.

Mari meenutas, et ostis piletid kaks päeva varem, kui sai teada, et kontserti ei toimu. Selle ärajäämisest teavitas teda Piletilevi e-kiri. «Ma olen korduvalt helistanud kontserdi korraldajale, telefon kutsub, aga sellele ei vastata,» märkis Mari. Lisaks on ta korraldajale saatnud e-kirju, kui vastust pole siiani tulnud.

Vabatahtlik otsus

TTJA küsis samuti Piletonilt selgitusi, kuid firma ei vastanud ka neile. 16. oktoobril langetas tarbijavaidluse komisjon otsuse, et müüja peab kliendi raha tagastama. Otsuses seisab, et korraldaja Pileton rikkus võlaõigusseadust, mille kohaselt on korraldajal vastutus kliendile teenust pakkuda või raha tagastada.

Ettevõttel on võimalus raha tagastada 30 päeva jooksul. Paraku on otsuse täitmine kehtiva seaduse kohaselt vabatahtlik. Mittetäitnud firmad kantakse TTJA veebilehel avalikult nähtavasse musta nimekirja, kus neid hoitakse kuni raha tagastamiseni ja 12 kuu möödumiseni. Seejärel eemaldatakse ettevõte nimekirjast. Klient võib pöörduda kohtusse, kuid sellega seonduvad kulud peab ta vähemalt esialgu ise maksma. Justiitsministeerium teatas eelmisel suvel, et valmimisel on seadusemuudatus, mis lubaks TTJA-l kohtusse pöörduda tarbijate eest. Seda saaks kasutada eelkõige olukordades, kus kaupleja on rikkunud korraga paljude tarbijate õigusi.

Muudatus ootab praegu riigikogus oma järjekorda, et seaduseelnõule saaks esitada muudatusettepanekuid ning seejärel see läbi hääletada.

Mari pole esimene ega ainus, kes on tarbijakaitse poole seoses ärajäänud kontserdiga pöördunud. TTJA mustas nimekirjas on juba kaks sarnast juhtumit, sest Pileton on juba tarbijakaitsekomisjoni otsust eiranud ning pole raha tagastanud. Nende lugude muster on sama – korraldaja ei suhtle kliendi ega tarbijakaitsega ja raha tagasi ei maksa. Ühel juhul oli kliendi kahjusumma 146,40 eurot ja teisel juhul 157, 20 eurot.

Piletilevi: kõik saavad oma raha tagasi

Piletoni omanik ja ainus juhatuse liige on Eesti kodanik Makar Zubkov. Äriregistrist ilmneb, et tegemist on väikse firmaga, kellel pole ürituste korraldamises eelnevat kogemust. 2023. majandusaasta aruannet esitatud pole, kuigi tähtaeg oli 30. juunil. 2022. ja 2021. aastal mingit majandustegevust ei toimunud ja firma käive oli null.

Postimees püüdis Zubkoviga ühendust võtta, kuid ta ei vastanud telefonikõnele ega e-kirjale mitme päeva jooksul.

Postimees suhtles artikli valmimisel Piletilevi esindajaga mitmel korral. Esialgu teatas ettevõte, et nad on Piletoni omanikuga suhelnud, kuid piletiostjate raha ta neile veel üle kandnud pole. See oli päev hiljem, kui Postimees oli teavitanud Zubkovi e-kirja teel, et tema tegevusest valmib artikkel.

Päev hiljem teatas Piletilevi, et korraldaja kandis neile äsja üle kõikide piletiostjate raha ning ka nad alustavad esimesel võimalustel inimestele raha ülekandmist.

Tagasi üles