Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Laoprotsesside digitaliseerimine 5 probleemkohta, mida lahendada 2025. aastal

Copy
Foto: Astro Baltics

Lao efektiivne haldamine võib sõltuvalt kliendi äriloogikast olla igapäevaseks väljakutseks. Tänapäeva kiiresti muutuvas ja konkurentsitihedas ärikeskkonnas on ladude digitaliseerimine muutunud kriitiliseks sammuks, mis aitab tõsta efektiivsust ja tagada operatsioonide täpsus. 

Astro Balticsis oleme alates 1998. aastast olnud ettevõtetele usaldusväärseks partneriks, auditeerinud äriprotsesse ja keskendunud tervikliku majandustarkvara arendamisele.

Meie laialdane kogemus on võimaldanud tuvastada korduvad kitsaskohad ja selles artiklis toome välja viis väljakutset, mis tihti auditeerimise käigus esile kerkivad, ning anname nõu, kuidas neid lahendusi tarkvaraliselt rakendada.

1. Puudub laoühikute reaalajas teisendamine

Ettevõttes on olukord, kus materjal tuleb lattu võtta ühes mõõtühikus, aga väljastada ja arvestada teises, hoides omahinna ja laoseisu täpsena.

Lao põhimõõtühik on klassikaliselt tükiline arvestus, aga erinevates protsessides soovivad osakonnad saada samaaegselt ladu arvutada nii meetrites, kuupmeetrites, liitrites, kilodes, kastides jne.

Automaatne ühikute teisendamine võimaldaks hallata ladusid erinevates mõõtühikutes, vähendada halduskoormust ja säilitada täpsuse kõikide osakondade tööprotsessides.

2. Materjalide ja kaupade jälgitavuseks puuduvad detailseid andmeid

Kaupade ja materjalide jälgitavus ning aruandlus on üheks klassikaliseks murekohaks, millega paljud ettevõtted kokku põrkavad.

Võimalusi kaupade arvele võtmiseks on tegelikult mitmeid, näiteks tööstuses levinud partiiarvestuse süsteem või kaubandusettevõtetes tuntud FIFO meetod.

Partiide kirjeldamine teeb vigaste toodete tuvastamise ja tagasikutsumise lihtsamaks, parandades reklamatsioonide lahendamist ning FIFO jälgib, et vanemad kaubad poelettidele seisma ei jääks.

3. Ostujuhid peavad tegema otsuseid kõhutunde järgi

Mitmetes ettevõtetes on kitsaskohaks olukord, kus ostujuhid peavad tegema otsuseid ilmateate või kõhutunde järgi. Selle tulemusena on laovarusid liiga palju, kuid tellimuste täitmiseks napib materjale.

Selleks, et hoida kokku ostujuhi aega, vältida üle- ja alatellimisi ning anda ülevaadet sesoonsusest ja kavandatavatest kampaaniatest on tarkvaradesse arendatud virtuaalsed ostuassistendid.

Ostuassistendid aitavad jälgida reaalajas laos olemasolevaid koguseid ja pakuvad ostujuhile välja võimalikke tulevasi tellimusi.

Foto: Astro Baltics

4. Kaupasid hallatakse laos jätkuvalt paberkandjatel

Kujutage ette olukorda, kus ettevõttes on kasutusel kaasaegne laotarkvara, kuid töötajad peavad endiselt aeganõudvalt paberite järgi orienteeruma.

Selleks, et laohaldust muuta ettevõtte jaoks efektiivsemaks on välja töötatud abivahendid, mille läbi saab äriprotsessid muuta mugavamaks, täpsemaks ja kiiremaks.

Võttes kasutusele mobiilse laorakenduse on võimalik teostada kauba kontrolli, hallata ja jälgida lattu saabuvaid kaupasid, teha tagastusi ja inventuuri kordades kiiremini kui varasemalt.

Näiteks inventuuri ajal saab tooteid laos või kaupluses kiiresti ja mugavalt ribakoodide abil skaneerida ning saata info reaalajas otse majandustarkvarasse.

5. Puudulikud integratsioonid ettevõttes kasutusele olevate tarkvarade vahel

Finantsjuht kasutab suurepärast raamatupidamistarkvara, kuid laohaldus jääb vajaliku funktsionaalsuse puudumise tõttu hätta.

Tsentraalse majandustarkvara puudumisel on väga olulisel kohal pakkuda integratsioone, et aidata klientidel saavutada maksimaalne efektiivsus.

Ühendades laotarkvara API ehk rakendusliidese kaudu teiste süsteemidega, saate pakkuda osakondadele ülevaadet toodete omahinnast, tagada laoplaneerimise võimekuse ning hoida õnnelikuna nii finantsjuhi kui ka laoinimesed.

Küsige kolmandalt osapoolelt tasuta ärikonsultatsiooni

Astro Balticsis töötame regulaarselt enam kui 400 kliendiga ja loome digilahendusi koostööpartneritele nii Eestis kui ka rahvusvahelistel turgudel.

Aitame tuvastada kitsaskohad teie laoprotsessides ja pakume välja optimaalsed lahendused.

Võtke meiega ühendust kodulehe kaudu või helistage +6280000.
 
Tarkvara teejuht tulevikku
Copy
Tagasi üles