Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hiina ujutas enne maksutõusu Euroopa elektriautodega üle. Eestis saab sõiduki veel vana hinnaga (1)

Copy
Hiina autotootja Great Wall Motorsi elektriauto ORA, mida on võimalik ka Eestis endale soetada.
Hiina autotootja Great Wall Motorsi elektriauto ORA, mida on võimalik ka Eestis endale soetada. Foto: CHALINEE THIRASUPA

Septembris imporditi Hiinast ELi üle 60 protsendi enam elektriautosid kui mullu. Sissevedu suurenes järsult enne seda, kui EL kehtestab Hiina autodele alalised tollimaksud.

Kokku paisati Bloombergi andmetel Euroopas kuuga müüki 60 517 Hiina elektriautot (BEV), mis on 61 protsenti enam kui 2023. aasta septembris. Algselt suvel vaid neljaks kuuks seatud kõrgemad tollitariifid kehtestatakse selle kuu lõpus juba pikemaks perioodiks. Tollid, mille ajendiks oli autotootmise riigipoolne lubamatu subsideerimine ja mida nimetatakse ka karistusmaksudeks, kehtivad viis aastat.

Kui kõrged tollimaksud erinevatele tootjatele kehtestati, sõltus suuresti sellest, kui avatult tehti riiklike toetuste teemal Euroopa uurijatega koostööd. Nii kehtestati lisaks 10-protsendilisele tavamaksule 17,4-protsendiline täiendav tollimaks autotootjale BYD. Geely kontsernile, kes on näiteks ka Volvo omanik, määrati lisamaks 19,9 protsenti ja SAICi kontsernile 37,6 protsenti. Hiinas toodetud Tesla autode tollimaks on 7,8 protsenti.

Tagasi üles