«Islandi karmid ilmastikuolud muutsid kogu protsessi keerukamaks, kuid samas ka äärmiselt põnevaks,» märkis Orgusaar ja lisas, et sellised erilised veod annavad hea õppetunni nii meeskonnale kui ka kogu sektorile laiemalt.
Jäätisetordid Eestist USAsse
Kuigi jäätise transportimine teise maailma otsa tundub peaaegu võimatu, siis otsustas üks Eesti ettevõte hakata Eestis toodetud torte USAsse müüma ja neil tuli leida viis, kuidas see väljakutse lahendada.
Selleks et jäätis pikal lennul ära ei sulaks, kasutati kuivjääd, mis aitas pikkade tundide vältel tagada õige temperatuuri. Kuna tegu oli toiduainega, oli oluline tagada kogu transpordiahela vastavus karmidele reeglitele. «Aga lõpuks jõudsid jäätisetordid ühes tükis USA poelettidele ja kui kuuldut uskuda, siis läksid need seal ka väga hästi kaubaks,» tõdes Orgusaar.
Bambusest malelauad Tuneesiast
Tuneesiast telliti bambusest malelauad, mille sihtkohaks oli USA ja tellijaks Eesti klient. «Tegu on kaubaga, mis nõuab kaitset nii niiskuse kui ka kahjustuste eest, mistõttu pidime transpordi planeerimisel erilist tähelepanu pöörama temperatuurikontrollile ja korrektsele pakendamisele,» lausus operatsioonide juht.
Orgusaare sõnul on aastate jooksul transporditud veel näiteks tuulikulabasid Paldiskisse, radioaktiivseid materjale, päästepaati, mootorrattaid, suursaatkondade mööblit ja paljut muud.
Kuigi erilisemate kaupade vedu käib sama loogika alusel kui kõikidel muudel saadetistel, siis nõuavad erisaadetised rohkem eeltööd. «Erivedude puhul on iga detail kriitilise tähtsusega – alates pakendamisest kuni vajaliku temperatuuri hoidmiseni. Protsessi raskendavad rahvusvahelised eeskirjad ja erilubade nõuded. Edu võti peitub põhjalikus planeerimises, kiires kohanemisvõimes ja sujuvas koostöös kõigi osapoolte vahel,» selgitas ta.