Samal ajal kui tarbija muutub aina teadlikumaks ja oskab pettuseid paremini märgata, leiavad petturid muudkui juurde uusi viise, kuidas inimestelt raha välja petta. See tähendab, et ka kõige enesekindlamal ja teadlikumal tarbijal tasub olla valvas ja kahtlase infoga mitte kaasa minna, selgitab Swedbanki finantskuritegude ennetamise juht Eero Ergma.
Tellijale
Enim levinud petuskeem Eesti inimeste seas on andmepüük
Kuigi paljud inimesed on oma e-kirju või sõnumeid lugedes muutunud tähelepanelikumaks, ei saa me rõõmust hõisata. Endiselt on väga palju neid, kes ei ole teadlikud andmepüügi ohtudest ega oska neid ära tunda või teevad inimesed otsuseid kiirustades – mõlemal juhul ollakse küberkurjategijatele lihtsaks sihtmärgiks. Meie tehnoloogia areneb pidevalt ja paraku ei jää petuskeemid kuidagi sellest arengust maha. Petturite eesmärk on alati sama: saada inimestelt nende isiklikke andmeid või raha. Meieni jõuavad iga päev uudised erinevate skeemide ohvriks langenud inimestest, keda on püütud nii klassikaliste võtetega kui ka täiesti uute nippidega.