Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

ETTEVAATUST SEB panga nimel levib sotsiaalmeedias pettus (1)

Copy
Veebikelm. Pilt on illustratiivne.
Veebikelm. Pilt on illustratiivne. Foto: Sora Shimazaki / pexels

Sotsiaalmeedias levib SEB panga nime all pettuslik reklaam, mis kutsub osalema küsitluses ja pakub vastajatele raha. 

Petturite skeemi eesmärgiks on saada kätte kliendi andmed ning seejärel teostada kliendi kontolt tehinguid. Küsitluse eest pakutav tasu on vaid ohvri peibutamiseks ja tegelikku rahalist tasu küsitlusele vastamise eest ei saa.

Petturite loodud reklaamile klõpsamise järel avaneb libaleht, milles küsitakse esmalt kasutajanime internetipanka sisselogimiseks. Pärast kasutajanime sisestamist saabub telefoni Smart-ID teavitus, kus isiku tuvastamiseks küsitakse kinnituskoodi PIN1.

Kuvatõmmis petturite loodud küsitlusest.
Kuvatõmmis petturite loodud küsitlusest. Foto: SEB / Facebook

Pärast koodi kinnitamist suunatakse inimene edasi küsimustiku juurde. Küsimustiku täitmise ajal saavad petturid toimetada ohvri internetipangas, mille ligipääsu olid nad tänu kasutajanime ja PIN1 sisestamisele saanud. Seni, kuni toimub libaküsitlusele vastamine, teevad petturid internetipanga kontol tehinguid. Lubatud tasu küsimustiku täitmise eest ei järgne, see-eest avastatakse hiljem, et kontolt on toimunud väljaminekud võõrastele isikutele.

SEB pank palub teavitada märgatud reklaamist aadressil info@seb.ee ja raporteerida rikkumisest sotsiaalmeedia platvormi.

Tagasi üles