Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

TAUST Surmasõidukoht jäi hoolimata hoiatusest tõkkepuuta (6)

Copy
Raudteeõnnetus Türi äärelinnas tänavu juunis.
Raudteeõnnetus Türi äärelinnas tänavu juunis. Foto: Türi päästekomando

Transpordiamet soovitas juba sel kevadel varustada surma toonud raudteeülesõit Järvamaal Looritsal tõkkepuuga, aga paberil nõuandeks see jäigi.

Kui võtta lahti Euroopa raudteeameti statistika, paistab Eesti silma ühe nukra ja traagilise näitajaga: meil juhtub raudtee ülesõitudel tõsiseid õnnetusi keskmiselt kaks korda sagedamini kui mujal.

Transpordiameti liiklusohutuse töögrupp loendas juba 2022. aasta sügisel alanud analüüsis kokku 11 ohtlikku ülesõitu, kus rongi- ja autoliiklus tihe ning hädasti oleks vaja tõkkepuud. Viis neist olid eriti ohtlikud ja üks neist viiest Türi lähedal Looritsal. Transpordiameti pressiesindaja Dea Paraskevopoulose sõnul sai töögrupi aruanne ametlikult valmis sel kevadel, mil seda tutvustati ka uuele kliimaministrile.

Aga tegelik elu ametlike aruannete valmimise järele ei oota. Nii juhtuski Looritsa ülesõidul tänavu enne jaanipäeva traagiline õnnetus, kus BMW juht sõitis ette rongile. Vedurinina tabas auto juhipoolset külge roolis istuja kohal. Reisirongil kulus seisma jäämiseks mitusada meetrit, seni lohistas ta autovrakki koos 20-aastase mehe surnukehaga enda ees mööda rööbasteed.

Looritsa ülesõidul, kus Viljandist Tallinna sõitnud rongi tee ristus Türi-Rapla maanteel sõitjaga, pole tõkkepuid, on vaid foorid.

Tagasi üles