Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kaubamaja kasum kukkus veerandi võrra: ostukorvid kahanevad, kuid turvasektor hoiab kasvu

Copy
Tallinna Kaubamaja kontserni juhatuse esimees Raul Puusepp.
Tallinna Kaubamaja kontserni juhatuse esimees Raul Puusepp. Foto: Jaanus Lensment / Postimees

TKM Grupp teatas, et 2024. aasta esimese üheksa kuu tulemusi mõjutasid tarbijate ettevaatlikud ja ratsionaalsemad ostuotsused, mille põhjuseks on ebakindel majanduskeskkond. Müügitulu ja kasum vähenesid võrreldes eelmise aastaga, kuid turvasektor ja autokaubandus suutsid hoida stabiilset kasvu.

TKM Grupi 2024. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 229,1 miljonit eurot, mis jääb aasta varasemale tulemusele alla 2,1 protsenti. Üheksa kuu müügitulu oli kokku 687,9 miljonit eurot, mis tähendab üheprotsendilist langust võrreldes 2023. aastaga. Maksueelne kasum samal perioodil oli 22,3 miljonit eurot, langedes aasta varasemaga võrreldes 25,6 protsenti.

Finantsnäitajad ja sektoripõhine ülevaade

  • Supermarketid: Üheksa kuu müügitulu oli 446,3 miljonit eurot, mis on 1,9-protsendiline langus (võrreldes 455,2 miljoni euroga 2023. aastal). Maksueelne kasum oli 11,5 miljonit eurot, mis on 8,9-protsendiline langus võrreldes eelmise aastaga. Kolmanda kvartali müügitulu vähenes 2,6 protsenti, jõudes 149,5 miljoni euroni. 

    Supermarketite tulemusi mõjutasid tarbijate otsused keskenduda kampaaniatele ja soodushindadele, mis vähendas müügitulu ning kasumimarginaale. Sooduspakkumised aitasid siiski säilitada konkurentsivõimelise hinnataseme. 
     
  • Kaubamajad: Üheksa kuu müügitulu oli 71,0 miljonit eurot, mis on 6,1 protsenti vähem kui eelmisel aastal. Maksueelne kahjum oli –2,1 miljonit eurot, mis kasvas võrreldes eelmise aastaga. Kolmanda kvartali müügitulu langes 9,7 protsenti, ulatudes 21,5 miljonini. 

    Kaubamajade tulemustele avaldasid negatiivset mõju nõrgem tarbijanõudlus ning suuremad allahindluskampaaniad, mis vähendasid kasumit. Samuti mõjutasid müügitulu vähenemist Tartu Kaubamaja Toidumaailma renoveerimistööd ja Tallinna Viru keskuse ehitustööd, mis vähendasid külastatavust.
  • Autokaubandus: Üheksa kuu müügitulu kasvas 0,7 protsendi võrra, saavutades 149,6 miljonit eurot. Kolmanda kvartali müügitulu jäi varasemaga võrreldes alla 0,8 protsenti, ulatudes 50,7 miljoni euroni. 

    Autokaubanduse segmendis püsisid müügitulud stabiilsed tänu uute KIA mudelite populaarsusele ja tugevatele turunduskampaaniatele. Samas on uute autode ostuotsused aeglustunud, kuna tarbijad kaaluvad suurte kulutuste tegemist pikemalt.
     
  • Turvasegment: Üheksa kuu müügitulu kasvas 52,8 protsendi võrra, ulatudes 15,9 miljonini. Maksueelne kasum oli 0,3 miljonit eurot, mis on 110,1-protsendiline tõus võrreldes eelmise aastaga. Kolmanda kvartali müügitulu kasv oli 39,6 protsenti. 

    Turvasegmendi tugev kasv oli tingitud varasemate ettevõtete omandamiste positiivsest mõjust ning juhtimiskeskuse teenuste laiendamisest. Kasvav nõudlus turvateenuste järele on suurendanud ettevõtte müügitulu ja kasumlikkust.
     
  • Kinnisvara: Kinnisvarasegmendi üheksa kuu müügitulu oli 5,2 miljonit eurot, kasvades 6,2 protsendi võrra. Maksueelne kasum oli 5,5 miljonit eurot, mis on 27,4-protsendiline langus võrreldes eelmise aastaga.

    Kinnisvarasegmendi tulemusi mõjutasid tõusvad intressikulud ja laenude kallinemine, mis vähendasid kasumimarginaale. Samas andsid uued arendusprojektid, nagu Maardu logistikakeskus, positiivse panuse müügitulusse.
Tagasi üles