Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Novembrist muutuvad universaalse postiteenuse tingimused

Copy
Omniva postkontor.
Omniva postkontor. Foto: Omniva

Alates 6. novembrist muutuvad universaalse postiteenuse tüüptingimused, teatab Omniva.

Universaalses postiteenuses jõustub mitu olulist muudatust, mis muudavad saadetiste haldamise ja kättetoimetamise protsesse.

Peamised muudatused, millega tasub tutvuda:

  • Suunamine automaati

Uued teenuse tüüptingimused võimaldavad nüüd suunata kõik välismaalt Eestisse saabunud saadetised automaati, ilma et saaja peaks selleks nõusolekut andma või oma eelistusi märkima. See kehtib saadetiste puhul, millel on märgitud telefoninumber või e-posti aadress.

  • Ühtlustatud hoiutähtaeg

​Saadetiste hoiutähtajad on nüüd ühtlustatud, mis tähendab, et saadetis on juurdepääsupunktis saaja ootel 7 kalendripäeva. See muudatus aitab tagada, et saadetised oleksid kergemini kättesaadavad ja korralikult hallatud.

  • Postkastile esitatavad nõuded

Muudetud on ka postkastile esitatud nõudeid. Kui postiteenuse osutamine on raskendatud postkasti tehnilise lahenduse või asukoha tõttu, võib teenuseosutaja kohaldada kättetoimetamise võimatust. Seda saab kohaldada näiteks siis, kui postkast paikneb üleujutatud alal keset põlvini vett või ka olukorras, kus postkastina kasutatakse mittetraditsioonilisi lahendusi, näiteks koht puuriidas, piimanõu kuuri nurgas, avatud vana auto aken.

  • Teavituse eristamine

Teenuseosutaja eristab edaspidi elektroonilist ja paberkandjal teavitust, mida saajale saadetakse temale saabunud saadetise kohta. Elektrooniline teavitus jõuab saajani kiiremini, samas kui paberkandjal teavitus jõuab kolme päeva jooksul. See tähendab, et kui saadetisel ei ole e-posti aadressi või telefoninumbrit, kehtib kolmepäevane kättetoimetamise aeg.

Tagasi üles