Viimastel päevadel on sagenenud juhtumid, kus kurjategijad teevad inimestele taas petukõnesid, et saada ligipääsu inimeste PIN-koodidele ja kontodele.
Tellijale
Telia hoiatab: petukõned on viimastel päevadel hoogustunud
Telia riskijuhi Andreas Meistri sõnul on seekordse petukõnede laine puhul läbivaks jooneks see, et tegu on robot- ehk automaatkõnedega, kus on ilmselt tehisintellekti abil eelnevalt ette salvestatud eestikeelne tekst, mida siis telefonikõne ajal kõne vastuvõtjale ette mängitakse.
«Selliste kõnede puhul saab kõne vastuvõtja aru, et ta ei räägi inimesega ning talle mängitakse ette salvestatud helisõnum. Petukõnes väidetakse, et kõne vastuvõtja mõne teenuse leping on peatatud või lõppenud ning selle jätkamiseks on vaja sisestada Smart-ID PIN-koodid. Seda ei tohi mingil juhul teha,» hoiatab Meister.