Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Telia hoiatab: petukõned on viimastel päevadel hoogustunud

Copy
Petukõne potentsiaalne ohver. Pilt on illustratiivne.
Petukõne potentsiaalne ohver. Pilt on illustratiivne. Foto: Karolina Grabowska / Pexels

Viimastel päevadel on sagenenud juhtumid, kus kurjategijad teevad inimestele taas petukõnesid, et saada ligipääsu inimeste PIN-koodidele ja kontodele.

Telia riskijuhi Andreas Meistri sõnul on seekordse petukõnede laine puhul läbivaks jooneks see, et tegu on robot- ehk automaatkõnedega, kus on ilmselt tehisintellekti abil eelnevalt ette salvestatud eestikeelne tekst, mida siis telefonikõne ajal kõne vastuvõtjale ette mängitakse.

«Selliste kõnede puhul saab kõne vastuvõtja aru, et ta ei räägi inimesega ning talle mängitakse ette salvestatud helisõnum. Petukõnes väidetakse, et kõne vastuvõtja mõne teenuse leping on peatatud või lõppenud ning selle jätkamiseks on vaja sisestada Smart-ID PIN-koodid. Seda ei tohi mingil juhul teha,» hoiatab Meister.

Tagasi üles