Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Finnair sai Soome tarbijakaitselt ettekirjutuse

Copy
Finnairi lennuk. Pilt on illustratiivne.
Finnairi lennuk. Pilt on illustratiivne. Foto: Kristjan Teedema

Soome tarbijakaitse väitel ei ole Finnair tagastanud reisijatele tühistatud lendude eest raha õigel ajal, teatab Iltalehti.

Finnairi kliendid ootasid tühistatud lendude eest tagasimakset ajavahemikus detsembrist maini keskmiselt kaks kuni neli nädalat, mõnel juhul veelgi kauem. Reisijatel on õigus valida tühistatud lennu korral kas uus marsruut või lennupileti hinna tagastamine ning pileti hinna tagastamisel peab tagasimakse tavapäraselt toimuma seitsme päeva jooksul.

Soome tarbijakaitseamet on nõudnud Finnairilt kohustust alati tagastada lennupileti hind reisijatele seitsme päeva jooksul, ent ameti värske teate kohaselt on Finnair rikkunud Euroopa Liidu lennureisijate õiguste määrust, kuna on viivitanud siiski piletiraha tagastamisega mitme nädala võrra.

«Tegemist on tarbijate seadusjärgse õigusega, mis on selge ja ühemõtteline. Lennufirma ei saa seda oma äranägemise järgi muuta, isegi erandlikes olukordades. Tagasimaksete töötlemine tuleb korraldada viisil, mis tagab seitsme päeva tähtaja järgimise,» selgitas Soome tarbijakaitse ametnik Katri Väänänen.

Finnair pole nõustunud seda kohustust aga täitma, väites, et nad ei ole seadust rikkunud.

Pärast seda, kui Finnair lahendas tagasimaksetaotluste viivitused, alustas Soome tarbijakaitse järelevalvemenetlust. Kui Finnair jätkab aga siiski piletiraha tagastamise tähtaegade rikkumist, võib amet kaaluda juba keelu kehtestamist.

Finnairile on samuti meelde tuletatud, et kui nad reeglitest kinni ei pea, võib tarbijakaitse pöörduda kohtu poole, et määrata lennufirmale karistusmakse.

Tagasi üles