Nii Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä kui ka Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson leiavad, et jaekaubanduse müügimahu kahanemise suurimaks mõjutajaks on inimeste ostujõu ja kindlustunde vähenemine.
Jaekauplused: tarbijate madal kindlustunne lükkab taastumise edasi
Kilpiä sõnul on eelkõige väiksemaks muutunud tööstuskauba ostmine. «Norstat viis Prisma tellimusel ajavahemikus 10.-22. septembril 2024 läbi uuringu, mille tulemustest näeme, et 18% vastajatest hindab oma toimetulekut praeguses majandusolukorras halvaks ning 51% rahuldavaks, kusjuures tulemus on mõnevõrra madalam kui kahes eelmises kvartalis. Võrreldes eelmiste kvartaliga on märgatavalt rohkem neid, kes usuvad et olukord muutub halvemaks - pessimistlikuma tulevikuootusega on 37% vastajaid, mida on 8% rohkem kui eelmises kvartalis. Olukorra paranemist usub 18% vastajatest, mida on 6% vähem kui eelmises kvartalis,» tõi ta välja septembris läbiviidud uuringu tulemused.
Lisaks selgus Norstati uuringust, et toidukorvi puhul lähtutakse jätkuvalt eelkõige hindadest. «63% küsitletutest teeb oma ostukorvi valikuid peamiselt hinna põhjal, 35% vastajatest peab hoolega oma ostusid kaaluma, ja 10% on sunnitud kas aeg-ajalt või tihti hinna tõttu ostudest loobuma.»