Skip to footer
Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Hotellipidaja pakkis oma firma kokku ja jättis kliendi lubatud rahast ilma (1)

Pilt on illustratiivne.

Klient soetas Saku Mõisas tegutsenud hotelli kinkekaardi hinnaga 137,50 eurot. Kuid peagi lõpetas hotellis tegutsenud firma tegevuse ning kinkekaart jäi kasutamata. Tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) andis õiguse kliendile, kuid ettevõtte eiras riigiameti otsust.

Klient soetas kinkekaardi 6. jaanuaril 2023. aastal. Kinkekaart sisaldas Õllespaa külastust kahele poolteist tundi hotellis Saku Mõis. Õllespaa on õllevann, mis toote kirjelduse kohaselt mõjub hästi veresoontele ja lõõgastab keha.

Kinkekaardi ostnud klient kinkis selle edasi oma isale ning see jäi mõneks ajaks seisma. 2023. aasta 13. septembril saatis kliendikaardi kingituseks saanud Peeter Kaera Saku Mõisa hotelli e-kirja, et soovib kinkekaarti kasutada 29. septembril. Hotelli esindaja vastas talle, et Saku Mõis on suletud teadmata ajaks ja broneeringuid ja pakkumisi ei tehta. Hotelli esindaja lubas kliendile raha tagasi maksta, seisab TTJA tarbijavaidluse otsuse dokumendis.

Peale sellekohast meeldetuletust teatas Leis-Jõela 3. oktoobril, et raha tagastamisega tegeletakse järgmisel nädalal, ehk ajavahemikul 9.–15. oktoober.

Kaera kinnitas Postimehele, et lubaduse andis operaatorfirma omanik Angelika Leis-Jõela isiklikult ning tegi seda kahel korral. «Mul on kirjavahetus siiani alles,» sõnab ta.

Uus omanik ei tea asjast midagi

Paraku Leis-Jõela oma lubadust ei täitunud. Möödus kaks nädalat ning Kaera saatis uue meeldetuletuse samale e-posti aadressile ning palus raha tagastada. Nüüd vastas talle juba hotelli uus operaatorfirma, kes teatas, et nad pole asjaga seotud ja soovitas raha tagastamiseks pöörduda Saku Mõis OÜ poole.

Uus hotelli operaator on firma OÜ Dreamlandia. Postimees uuris, kas praegune ja endine hotelli operaator on omavahel kuidagi seotud, kuid avalike andmete põhjal seos puudub.

Mõisa hoone kuulub juba 1990ndatest Saku Vallale. Seal tegutseb hotell alates 2003. aastast, varem oli majas vallavalitus ja raamatukogu.

Kaera pöördus paar kuud hiljem ehk 14. detsembril TTJA poole. Tarbijavaidluse komisjon otsustas selle aasta 26. märtsil, et õigus on kliendil. Saku Mõis OÜ-l on seaduse järgi kohustus osutamata teenuse eest raha tagastada ning nad ka lubasid seda teha, kuid lõpuks hüppasid siiski alt ära. Dokumendist ilmneb, et raha tagastamise kohustus on just vanal hotellioperaatoril, mitte praegu hotelli pidaval ettevõttel.

Delfi Ärileht kirjutas juba 2023. aasta mais, et hotelli operaator vahetub alates sügisest. Saku Mõisa OÜ omanik Angelika Leis-Jõela jäi toona olukorda põhjendades kidakeelseks. «Meie ettevõte lõpetab seal tegutsemise, aga tulevad uued ja jätkavad edasi,» teatas ta. 

Firma Saku Mõis OÜ kustutati äriregistrist tänavu 25. märtsil ning enam ei tegutse. See oli üks päev enne TTJA otsust.

TTJA kinnitas Postimehele, et ükski teine klient ettevõtte vastu kaebust teinud pole.

Kaera ütles Postimehele, et ta ei olnud kursis, et hotelli operaatorfirma vahetub ning Leis-Jõela seda talle samuti ei teatanud. Ta on firma omanikus väga pettunud. Kaera sõnul on naise sotsiaalmeedia postitustest näha, et see summa ei ole talle üle jõu käiv.

Kaera hinnangul võiks hotelli uus operaatorfirma leida mingi sobiva lahenduse, kuid firmaga kokkuleppele ei jõutud. Õllespa teenus on hotelli veebilehe andmetel siiani üleval.

Kaera sõnul on eriti inetu, et see oli kingitus tema lapselt, kes ostis kliendikaardi heas usus. Kaera, kes on ka ise ettevõtja sõnas, et ta mõistab, et ettevõtluses tuleb ootamatusi ette, kuid selle summa tagasimaksmine võiks ikkagi jõukohane olla, sõnab ta.

Postimees helistas endise hotelliettevõtte omanikule Leis-Jõelale. Telefon andis esialgu kutsuvat tooni ning seejärel lülitati välja. E-kirjale ta samuti mitme päeva jooksul ei vastanud. Seega jääb muuhulgas vastuseta küsimus, miks ta Kaerale ei teatanud, et firma lõpetab peagi tegevuse.

Ettevõte sattus must nimekirja

Kehtiva seaduse kohaselt on TTJA otsused täitmiseks vabatahtlikud. Siiski pannakse ettevõtjad, kes otsuseid 30 päeva jooksul ei täida, musta nimekirja, mis on avalikult üleval TTJA veebilehel. 

Mustas nimekirjas hoitakse firmat kuni otsuse täitmiseni, kuid mitte üle 12 kuu. Rahata jäänud kliendil on võimalik pöörduda oma õiguste kaitseks kohtusse. Justiitsministeerium tegi ettepaneku seaduse muutmiseks, mis lubaks TTJA-l kohtusse pöörduda tarbijate eest. Seda saaks kasutada olukordades, kus kaupleja on rikkunud korraga paljude tarbijate õigusi.

Muudatus ootab praegu riigikogus oma järjekorda, et seaduseelnõule saaks esitada muudatusettepanekuid ning seejärel see läbi hääletada.

Kaera ütleb, et 137,50 euro pärast pole otstarbekas kohtusse pöörduda ja seetõttu on Leis-Jõelal karistamatuse tunne.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles