Neljapäevase Telia mobiilside häire põhjustas tarkvaraga seotud probleem, teatas ettevõtte esindaja.
Telia selgitas, mis neljapäeval mobiilside rikke põhjustas (3)
Telia mobiilside teenused olid rivist väljas eile alates kella 11st ligi poolteist tundi. Rikkest oli mõjutatud Telia VoLTE (ehk mobiilikõned 4G-võrgus) ja VoWifi kõneside, samuti tavatelefonide kõneside.
«Hetkel teadaolevalt põhjustas neljapäevase rikke kõnesidet teenindava seadme tarkvaraline probleem,» selgitas Telia mobiilivõrgu osakonna juht Oliver Lekk.
«Miks konkreetses seadmes tarkvaraline probleem tekkis, on hetkel veel uurimisel ning oleme selle väljaselgitamisse kaasanud nii konkreetse seadme kui selles kasutatava tarkvara tootjapoolsed esindajad,» lisas Lekk.
Lekk kirjeldas, et mobiilikõnede puhul suunati kohe rikke alguses osa kõneliiklust 2G-võrku. «Kuigi meie 2G-võrk oli valmis kõneliiklust teenindama, ei siirdunud paraku kõik ebaõnnestunud VoLTE ehk 4G-kõned automaatselt 2G-võrku ning osa telefone jätkas 4G-võrgus ebaõnnestunud kõnekatsete tegemist. Lisaks oli rikke tõttu teatud ajavahemikul mõjutatud ka numbritele 112 ja 1247 helistamine,» sõnas ta.
Hädaabisse sai siiski helistada
Lekk teatas, et rikke ajal tuletas Telia omapoolses kommunikatsioonis igaks juhuks meelde, et mobiilse kõneside häirete korral saab hädaabinumbrile 112 helistada, kui mobiiltelefonist eemaldada SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.
Lekk vabandab Telia klientide ees. «Palume siiralt vabandust kõigi oma klientide ja koostööpartnerite ees, keda rike mõjutas. Mõistame väga hästi, kui oluline on teie jaoks meie teenuste toimekindlus ning teeme omalt poolt kõik selleks, et seda edaspidi veelgi parendada,» ütles ta.