ELEA hinnangul on praegused uute maksude plaanid tehtud kiirustades ja põhjalike analüüsideta. Kui uus maks toob kaasa koondamised, investeeringute ärajätmised, konkurentsivõime vähenemise, välisinvesteeringute mujaleminemise jne, siis lõppkokkuvõttes võib kahju kogu majandusele olla suurem, kui maksuga kogutav raha sisse toob. Juurde tuleb arvestada ka seda, et iga uue maksuga kaasnevad samuti kulud uue süsteemi ülesehitamiseks, kontrolliks, bürokraatiaks. Juba mõne olemasoleva maksu muutmisel jäävad need kulud ära. Kuigi suures plaanis võiks riik lihtsalt maksude kogumise asemel võtta eesmärgiks lahendused, mis aitaks majandusele hoogu lükata, kuna sealt tulenev kasu on kordades suurem.
«Rahvusvahelisi vedusid teostavate logistikaettevõtete puhul jaotuvad kulud üldjoontes nii, et ligi poole moodustab kulu kütusele ja veerandi töötasud ja teede maksud. Ehk kolmveerand kuludest on otseselt seotud maksudega. Iga muutus seal omab suurt mõju ettevõtete käekäigule. Seega ei poolda ELEA, mille liikmete töötajaskonda kuulub ligi 6000 inimest, ei palgafondi maksu ja kindlasti mitte ettevõtete tulumaksu kehtestamist,» lausus Kitsing.
Ta lisas, et ELEA liikmed on niigi olnud kaua keerulises olukorras. Kui aastal 2022 oli assotsiatsiooni liikmete aastakäive kokku miljard eurot, siis aastal 2023 kukkus see 800 miljoni peale. «See on kadunud 200 miljonit, millelt riik oleks maksudena saanud korraliku sissetuleku. Ehk selle asemel, et ettevõtteid pitsitada maksudega, võiks leida lahendusi, mis aitaks ettevõtetel taas käibeid tõsta, et siis sellelt maksudena riigikassase raha teenida,» märkis Kitsing.