Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kohukeste turul kisub kitsaks: kas Alma kohuke lükkab konkurendid troonilt? (2)

Copy
Valio Eesti uued Alma kohuksed.
Valio Eesti uued Alma kohuksed. Foto: Margus Ansu

Eestlased on juba aastakümneid kohukeseusku ning Eesti turul troonivad praegu kaks tugevat kohukeste kaubamärki – lätlaste Kārums ja Tere. Nüüd aga tõi Soome kapitalile kuuluv Valio Eesti turule Alma kohukese, mis muudab konkurentsi selles vallas veelgi karmimaks.

Valio Eesti tellis 2022. aastal kohukese turu-uuringu, mille tulemused kinnitasid Valio Eesti tootearendus- ja turundusjuhi Nele Jõemaa sõnul seda, mida ettevõtte oli kogu aeg teadnud: eestlased on kohukese usku. «Uuringu kohaselt tarbib kohukesi 90 protsenti Eesti elanikest, sõltumata soost, vanusest ja elukohast. Kohukese tarbijad on nii naised kui mehed, lastega pered ning pered, kus lapsi ei kasva ja kohukest ostetakse nii endale kui teistele pereliikmetele,» rääkis ta. Samas selgus ka uuringust, et kohuke on midagi just eestlasetele igiomast. Nii ostab pidevalt kohukesi 69 protsenti eestlastest ja 31 protsenti mitte-eestlastest.

Valio Eesti tooteportfellis kohuke puudus, küll oli aga ettevõte tellinud kohukest allhanke korras teistelt piimatööstustelt. Kaks aastat tagasi hakkas ettevõte tegema oma kohukese tootmiseks tõsisemaid ettevalmistusi ja nüüd, 22 tonni kohupiima, 4 tonni kakaoglasuuri ja 2 miljonit eurot hiljem, tulid tootmisliinilt esimesed kohukesed.

Tagasi üles