Ürituskorraldusfirmal Blue Drum on asutuste jõulupidude ja suvepäevade korraldamisel väga suured kogemused ning ettevõtte juhi Olavi Andla sõnul võib nende kogemuste põhjal väita, et Eestis puudub süsteemne motivatsiooniplaan, miks neid pidusid üldse korraldatakse ja mis on nende eesmärk.
Ürituskorraldusfirma Blue Drum: ettevõtte peol olgu kangelane töötaja, mitte bänd või boss
Üle 20 aasta sündmuste, pidude ja koolituste korraldamisega tegelenud Blue Drum on läbi viinud umbes 3500 suuremat ja väiksemat üritust. Ettevõtte põhilised kliendid on Eestisse saabuvad äridelegatsioonid, ettevõtted ning kruiisilaevade kliendid, samuti korraldatakse klassikalisi suve- ja talvepidusid Eesti firmadele.
Andla sõnul on iga üritus tähtis olenemata kliendist või peo suurusest, kuid kahjuks Eesti ettevõtete puhul kipub sageli jääma arusaamatuks, mida konkreetse sündmusega soovitakse saavutada ning kuidas see toetab firma väärtuseid ja kultuuri. „On muidugi erandeid, aga kahjuks üldjoontes kiputakse oma töötajatele korraldama üritusi nii-öelda kirvepõhimõttel – teeme jõulupeo ja teeme suvepäevad ja teeme nii, nagu alati on tehtud! Tegeletakse detailidega, et mida taldrikule panna ja millist ansamblit kutsuda ning imestatakse, kui 120 töötajast 50 erinevatel põhjendustel kohale ei ilmu. See on ju selge signaal, et ettevõtte kultuuriga on midagi korrast ära.”
Ta lisab, et pooled sellised üritused võiks hoopis ära jätta, sest need ei täida eesmärke. „Neil pole süsteemset lähenemist ega järk-järgulist ülesehitust. Täna räägime palju väärtuspõhisest juhtimisest, aga kui meie üritusekorraldajana hakkame selle järgi midagi korraldama, ei saa firma juhtkond aru, miks me seda teeme. Aga korraldajatena tahaksime teada, mis väärtusi peame sündmusega kasvatama.”
Inimeste peades kipub olema kinnistunud kindel jõulupeo formaat. Hea näide on suured jõulugalad, kus puudub personaalne lähenemine, kus lihtsalt süüakse, juuakse ja tantsitakse. Aga jõulupeo eesmärk peaks ju olema personaalne tänamine aasta jooksul tehtud tubli töö eest ning inimeste motiveerimine. Sageli ei mõista juhtkond, et peo kangelane on töötaja, mitte artist ega juhtkond.
Kuidas korraldada selline jõulupidu, mis töötajatele tõesti korda läheb?
Formaate on palju erinevaid, aga Blue Drum soovitab proovida näiteks temaatilisi üritusi, kus töötajad peavad end riietama vastavalt teemale, olgu selleks maffia, gatsby, tsirkus, värvipeod või Oscarite gala. „See paneb inimesi eelnevalt tegutsema, näiteks Oscarite peo jaoks peab eelnevalt koos filme tegema. Jõulupidu ei pea olema lihtsalt üks pidu, vaid nagu kampaania, kus filmitakse koos, otsitakse rõivaid... Selline ettevalmistus parandab kolleegide läbisaamist ja ettevõtte sisekliimat, paneb inimesed pingutama ning tõhustab kokkuvõttes ettevõtte efektiivsust.”
Välisfirmad on alati lummatud keskaegsest rännakust Tallinna vanalinnas või mõrvamüsteeriumitest meie lossides ja mõisates. Blue Drum korraldab samasuguseid programme ka Eesti ettevõtetele ning Andla sõnul kuuleb absoluutselt iga kord ohkeid, kui äge on vanalinn ning kuidas eestlased pole paljudesse ilusatesse kohtadesse seni sattunudki. Programm on vastavalt kliendi valikule, näiteks apteeker Melchiori aardejaht või muinasjutu jalutuskäik, kus animeeritud punktides on meeskondadele erinevad ülesanded, näiteks martsipanist jõulukujude voolimine. Kui lõpuks peokohta jõutakse, on kõigil meeled ärevil ja tuju hea.
„Kolmas hea temaatika on loomulikult meie loodus – ühine jalutuskäik metsas või korraldada mõnes talus jõulukombestikku tutvustav programm šõulikus võtmes. Olemas on päkapikud ja jõuluvana ning töötajate kiitmine personaalselt koos päkapikuinfot jagava personalijuhiga. Läbi selle tunnevad töötajad, kuidas neid väärtustatakse,” annab Andla nõu. „Samamoodi mõjub positiivselt sünnipäevade meelespidamine – aastas võiks ju olla rohkem üritusi kui suvepäevad ja jõulupidu. Pigem oleme soovitanud ära jätta üks väga kallis sündmus ning selle asemel teha aasta peale mitmeid toredaid väikeseid üritusi.”
Blue Drum aitab korraldada meeldejäävaid kastist välja üritusi, olgu selleks näiteks töötaja „röövimine” koosolekult, eesmärgiga teda hea töö eest spaas massaažiga tunnustada. „Ei tasu olla nii konservatiivne, sest kiiksuga asjad tekitavad tegelikult meeletult häid emotsioone ning muudavad inimesed lojaalsemaks. Ja on palju põnevam ning meeldejäävam kui bowlingusse kutsumine,” ütleb Andla. „Meie soovitus on: rohkem julgust! Kindlasti ei maksa karta, et ürituskorraldusagentuur teeks neid asju labaselt – tajume tänu kogemustepagasile inimesi päris hästi ning tunnetame piire. Tõesti oleks aeg ka Eesti inimestele pakkuda ägedaid asju!”