Päevatoimetaja:
Angelina Täker

KOMMENTAAR Eestis levib ebaviisakas klienditeenindus (3)

Copy
Kohvik. Pilt on illustratiivne.
Kohvik. Pilt on illustratiivne. Foto: Julie Aagaard / Pexels

Viimastel aastatel olen ma üha enam märganud, et Eestis napib viisakat klienditeenindust. Ma ei pea silmas midagi muud kui elementaarseid viisakusreegleid, mida kõik võiksid teada.

Vestluse alguses on viisakas inimesi teretada. Iseenesestmõistetav on tervitada kolleegi, tuttavat ja sõpra, kui temaga kohtud ja paar sõna juttu räägid. Teretamine on tavaline ka kliendi ja teenindaja vahelises suhtluses, kuid Eestis klienditeenindajad sageli inimesi ei tervita. Märkan seda sageli poekassas, kohvikus ja taksos. Tunnistan ausalt, et ma ei pane enam alati tähele, kui ma teenindajale «tere» ütlen ja ta mulle midagi vastu ei lausu, kuid koos mõne mahlakama detailiga jäävad negatiivsed olukorrad ikkagi silma.

Näiteks viimati, kui kontori juurde takso tellisin, peatus auto teisel pool teed. Juht keris autoklaasi alla ja hüüdis midagi arusaamatut. Viisakas selgitus, tervitus või vabandus see igal juhul polnud. Kui autosse istusin, taksojuht mind loomulikult ei tervitanud. Taksojuhid sageli ei teretagi. Kui, siis välismaalased inglise keeles.

Tagasi üles