Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Juuli müüginumbrid kinnitavad: Hiina eelistab elektrisõidukeid

Copy
Fotol: BYD elektriautod tehases. BYD, Hiina suurim elektriautode tootja, haaras maailma juhtiva positsiooni Teslalt 2024. aasta jaanuaris.
Fotol: BYD elektriautod tehases. BYD, Hiina suurim elektriautode tootja, haaras maailma juhtiva positsiooni Teslalt 2024. aasta jaanuaris. Foto: Reuters / Scanpix

Juulis oli Hiina elektrisõidukite ja hübriidide müük üle poole kõigist autode müükidest, näidates selget kasvu võrreldes kolme aasta taguse 7 protsendiga.

Juulis müüdi Hiinas esmakordselt rohkem elektrisõidukeid ja hübriide kui tavapäraseid sisepõlemismootoriga autosid. Hiina Sõiduautode Assotsiatsiooni (CPCA) andmetel kujutasid uute energiasõidukite, mis hõlmavad elektriautosid ja hübriide, müügid 51% kõigist sõiduautode müükidest juulis, suurenedes aastaga 37%, kokku 878 000 ühikut. Tavaliste autode müük seevastu langes 26%, ehk 840 000 ühikut.

Üldine tarbimismeelsus püsis madal, kuid elektriautode ja hübriidide müük kasvas tänu valitsuse stiimulprogrammi kahekordistumisele, mis tõstis autovahetusprogrammi toetuse kuni 20 000 jüaanini (2785 dollarit). Juulis eksporditud autode arv kasvas aastaga 20%, jõudes 376 000 ühikuni.

Tagasi üles