Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Üleilmne IT-kaos näitas haavatavust ja jõudu (1)

Copy
Reisijad 19. juulil Madridi lennujaamas. Küberturvalisuse firma CrowdStrike uuenduse probleem põhjustas täieliku kaose paljudes firmades üle ilma.
Reisijad 19. juulil Madridi lennujaamas. Küberturvalisuse firma CrowdStrike uuenduse probleem põhjustas täieliku kaose paljudes firmades üle ilma.  Foto: Diego Radam/Zuma Press/Scanpix

Reede öösel tekkis maailmas tõeline kaos, kui paljud lennukompaniid, suurpangad ning isegi meediaväljaanded teatasid massilistest IT-probleemidest. Puutumata ei jäänud ka Eesti.

Kurja juureks oli Microsofti operatsioonisüsteem, õigemini Crowdstrike’i küberturvalisuse tarkvaraga seotud probleem ning selle globaalne ulatus hämmastas ka asjatundjaid. «Microsofti kasutavad arvutid ei tööta,» lausus eile Elektrilevi pressiesindaja Kristi Reiland, kelle sõnul oli keskpäevaks küll hullem ehmatus möödas, sest suurem osa arvuteid sai töökorda. Tallinna lennujaamas olid probleemid setud peamiselt Ryanari lendudega. «Täielik kaos Edinburghi lennujaamas. Tunnine järjekord, et check-in’i teha, teine tund turvaväravates, väljumiste ekraanid ei tööta ja palju segaseid nägusid,» kirjeldas reisija X-is olukorda lennujaamas. «Pole isegi kindel, kas lennud üldse väljuvad.»

Katkestused said alguse neljapäeva õhtul USAs, kui Microsofti teenused sundisid lennufirma Frontier Airlinesi lennukid kaheks tunniks maapinnale jääma ning katkestasid teiste lennufirmade tavapärase tegevuse.

Tagasi üles