General Motorsi peamises tehnokeskuses Michiganis said vigastada kuus inimest, kui käimas oli – ettevõtte töötajate sõnu kasutades – ühe prototüüp-auto aku «ekstreemtestimine».
GMi akulabori plahvatuses kuus vigastatut
GMi sõnutsi leidis õnnetus aset eile hommikul kell 8.45 Warreni tehnokeskuse alternatiivse energia osakonnas, kus Detroidi autotootja arendas akusid oma Chevrolet Volti elektriauto tarvis.
Kohale kutsuti tuletõrje ja kriisimeeskonnad, hoone evakueeriti.
Meditsiinitöötajad vaatasid üle viie töötaja seisundi, kuues viivib edasisel ravil.
GM ütles, et intsidenti uurivad nii firma ise kui Warreni võimuesindajad.
Autotootja täpsustas, et õnnetus ei ole seotud ei Volti ega ühegi teise seeriaautoga.
Samas lisab õnnetus negatiivset fooni nii Voltile kui konkureerivatele elektriautodele, mis lähevad müügiks alla tootjate ootuste.
Volt sattus mullu USA ohutusjärelevalve uurimise alla, kui kolmes kokkupõrketestis osalenud autode akud mitu tundi pärast lööki põlema süttisid.
GM jäi uurimise valguses süüst puhtaks, kuid pidi märtsis mõneks ajaks Volti tootmise seiskama, kuna müük läks visalt.
GMi pressiesindaja ei tahtnud kinnitada, kas eilse plahvatuse tekitanud akus on kasutusel seesama liitiumioon-tehnoloogia, mis Volti akudes. «Meil on kogu aeg käimas ligikaudu 50 keemilist eksperimenti,» ütles ta.
«Kogu informatsioon ja kõik arutelud antud laboris teostatava töö olemuse või intsidendi põhjuste ümber on täielikult spekulatiivsed ja neid ei saa hetkel kinnitada,» ütles GM.
Copyright The Financial Times Limited 2012