Riigi Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia Keskus (ehk Riigi IT Keskus, RIT) plaanib soetada 142 000 euro eest vestlusroboti, selgub riigihangete registrist.
Riigi IT Keskus soetab üle 140 000 euro eest vestlusroboti (3)
Vestlusrobot on mõeldud infopäringutele vastamiseks ning selle eesmärk on vähendada pöördumiste arvu ja tõsta nende kvaliteeti, ilmneb riigihanke selgituses.
Teenusepakkujad saavad RITile pakkumise esitada kuni 26. juulini.
RITi eesmärk on asutuse veebilehe andmetel Eesti digiriigi haldamine. Keskus pakub teenuseid kuuele ministeeriumile ja enam kui 75-le asutusele. RIT lahendab üle 10 000 pöördumise kuus. Asutuse eesmärkide kohaselt peab IT-abi olema riigiasutustele kättesaadav ööpäevaringselt.
RITis töötab üle 200 inimese.
Postimees pöördus riigiameti poole ja küsis, miks vestlusrobot tellitakse ja kas see võib tähenda, et tulevikus kaovad ametist osad töökohad.
RITi kommunikatsioonispetsialist Karolin Kaivoja sõnul kasvab konsolideerimisprotsesi käigus peagi ameti poole pöörduvate riigiteenistujate arv üle 25 000 kuus ja see nõuab uute lahenduse leidmist.
«Üks võimalik lahendus on tehisintellektil põhineva virtuaalse assistendi (AI-assistent) kasutuselevõtt. AI-assistendi kasutamisel on võimalik tõhustada RITi spetsialistide tööd, optimeerides päringutele vastamist ja klientide suunamist ilma kliendikogemuse kvaliteeti mõjutamata,» selgitas Kaivoja.
Tema hinnangul pole näha, et vestlusroboti kasutusevõtmine vähendaks töötajate arvu, kuid see võib vähendada uute inimeste töölevõtmist. Lisaks aitab robot personali tööaega otstarbekamalt kasutada.
«Vestlusroboti õpetame vastama lihtsamatele infopäringutele ning koguma vajalikku sisendit pöördumise lahendamiseks. See võimaldab IT-abi spetsialistil tavapärase lisainfo kogumise arvelt aega kokku hoida ning rakendada enda teadmisi sihtotstarbelisemalt,» teatas Kaivoja.