Eestist elektriauto ostnud mees räägib suu puhtaks: osta kohe tavaauto juurde (24)

Erkki Erilaid
Copy
Elektriautode laadiimisvõrk on jõudsalt laienenud, kuid paljude arvates on laadimiskohti siiski veel liiga vähe.
Elektriautode laadiimisvõrk on jõudsalt laienenud, kuid paljude arvates on laadimiskohti siiski veel liiga vähe. Foto: Ants Liigus

Elektriautode müük nii Eestis kui ka Euroopas läheb üle kivide ja kändude. Eestis jääb sel aastal uute autode müük ilmselt mullusega sarnasele tasemele, Euroopas on müük aastaga kukkunud aga lausa kümnendiku võrra.

Mõned aastad tagasi üle 30 000 euro eest väiksema elektriauto soetanud Marko sõnul annab akuauto kindlasti arvestatavat säästu energiakuludelt, kuid on selge, et paljudes peredes on vaja ikkagi «tavaautot» lisaks.

«Odavama otsa elektriautoga pikemaid otsi lihtsalt ei tee, sõiduraadius jääb lubatust märkimisväärselt väiksemaks. Talvel näiteks 300 kilomeetri asemel vaid pisut enam kui 200 kilomeetri kanti,» nentis ta.

Probleem on ka rehvides, mida suurema kasutuse korral tuleb raskel elektriautol sagedamini vahetada. «Kui varem tuli autol vahetada õli, siis nüüd pea samas tempos rehve,» märkis Marko.

Tagasi üles