Piletimüügiplatvorm: inimeste huvi vaimsuse vastu on viiekordistunud

PM Majandus
Copy
Mediteerimine. Pilt on illustratiivne.
Mediteerimine. Pilt on illustratiivne. Foto: Prasanth Inturi / Pexels

Piletikeskkonna Fienta juhi René Lasseroni kinnitusel on Eestis hüppeliselt kasvanud heaolu ja vaimsusega seotud ürituste arv ning külastatavus.

«Tänavu suvel läheb kultuuriürituste piletimüük üleüldiselt hästi, aga festivalide kõrval on eriti selgelt kasvanud heaolu, enesearengu ja vaimsusega seotud ürituste arv. Lisaks kontsertidele, etendustele ja pidudele ostetakse pileteid järjest enam vaimsusega seotud üritustele – näiteks kakao- ja teetseremooniad, vabastavad hingamised, meditatsioonid, paastu-, jooga- ja tantralaagrid müüakse tihti ette välja. Enesearengust on teatri ja muusika kõrval saanud vaba aja veetmise osas tugev konkurent – vaimsus on Eestis jõudnud peavoolu,» rääkis Lasseron.

«Eestlaste huvi enesearengu vastu on just viimaste aastatega plahvatuslikult tõusnud. Fienta piletimüügikeskkonnas on näiteks viimase nelja aastaga vaimsusega seotud ürituste arv tõusnud üle viie korra ning kasv jätkub. Tänavu esimese poolaasta põhjal saab öelda, et tuleb kindlasti uus rekord,» ütles Lasseron.

«Kui seni korraldati selliseid sündmusi pigem oma seltskonnale ja siseringis, siis nüüd pannakse piletid avalikult müüki. Selleks on senisest paremad tehnilised võimalused – varasemalt olid piletimüügikeskkonnad suunatud peamiselt suurtele korraldajatele, aga nüüd on see ka väiksemate jaoks piisavalt lihtsaks tehtud, mis on kasvatanud levikut,» ütles Lasseron.

Vaimsusega seotud ürituste arv Fienta keskkonnas aastate jooksul

2020: 228

2021: 326

2022: 654

2023: 1173

2024 6 kuud: 766

2014. aastal asutatud Fienta vahendab Eestis igakuiselt pileteid rohkem kui 2000 üritusele. Kokku 50-s riigis kasutusel oleva Eesti piletimüügiplatvormi kaudu ostetakse kuus 120 000 piletit.

Tagasi üles