Euroopa Komisjon teavitas täna Metat oma esialgsest järeldusest, et Meta reklaamimudel «Maksa või nõustu» on vastuolus digiturgude määrusega. Komisjoni esialgse hinnangu kohaselt sunnib mudelis sisalduv binaarne valik kasutajaid nõustuma oma isikuandmete kombineerimisega ega võimalda neil Meta suhtlusvõrgustikke kasutada vähem isikustatud, kuid samaväärses versioonis.
Tellijale
Euroopa Komisjon: Meta tasuline teenus on vastuolus seadusega
Konkurentsipoliitika eest vastutav juhtiv asepresident Margrethe Vestager ütles otsust kommenteerides, et suurte digiplatvormide pääsuvalitsejad, nagu Meta, on aastate jooksul kogunud miljonite ELi kodanike andmeid. «Me tahame anda ELi kodanikele tagasi otsustusõiguse oma andmete üle ja võimaluse valida vähem isikustatud reklaami,» rääkis ta. «Meie esialgne seisukoht on, et Meta reklaamimudel ei ole kooskõlas digiturgude määrusega.»