«Võrreldes Läti ja Leeduga on Eestis liiklusohutus parem kui meie naaberriikides, aga alati saaks paremini olla,» räägib Raido Kirsiste, Gjensidige Eesti filiaali juht.
Uuringu tulemustest selgub, et Eesti autojuhid on avatumad aitama teisi autojuhte. Küsitlusele vastanud inimestest peatub ja pakub tee ääres seisvat katkist autot nähes abi 42 protsenti eestlastest, 33 protsenti lätlastest ja 31 protsenti leedukatest. Uuringu järgi hoiatab 35 protsenti Eesti, 29 protsenti Läti ja 28 protsenti Leedu autojuhtidest teisi liiklejaid ettenägematute liiklusolude või ootamatute olukordade eest teel.
«Sooja hooaja algusega suureneb teeremontide arv, mistõttu on väga tähtis olla sellistes olukordades või mõne muu takistuse nägemisel teel tähelepanelikum ja tolerantsem. Oluline on teadvustada, et tuledega võib vilgutada kaasliikleja tähelepanu äratamiseks ja ohtlikust olukorrast vaid teavitamiseks, kuid eesolev politseipatrull või kiiruskaamera ei ole oht ja tulede väära kasutamise eest võib saada trahvi 20 eurot,» rõhutab Kirsiste.
Eestlased on kohusetundlikud nii turvavöö kasutamises kui ka selles mitu inimest maksimaalselt autosse lubatud on. 69 protsenti Eesti autojuhtidest pole nõus sõidutama rohkem sõitjaid, kui autos istekohti on. Lätis aga ei ole nõus 53 protsenti vastanutest ja Leedus 63 protsenti. Eestlased jällegi ei kontrolli kaasreisijad nii tähelepanelikult kui lõunanaabrid.
18 protsenti Eesti autojuhtidest ei kontrolli, kas autos olijatel on turvavöö peal. Lätis ei kontrolli seda 12 protsenti ja Leedus 16 protsenti uuringule vastanust. Turvatooli kasutamine on Eestis samuti populaarsem kui naabritel. Eestis kasutab 66 protsenti autojuhtidest lapse turvatooli, samal ajal kui Lätis teeb seda 54 protsenti ja Leedus 48 protsenti.