See kasv on tingitud muutuvast turudünaamikast ja kliendikäitumisest, majanduslikust survest ning kasvavast survest pakkuda jätkusuutlikke lahendusi. Ehkki turu kasv peaks jätkuma 4,54 protsenti aastas, on üleminek e-kaubandusteenustele kogu maailmas, aga eriti Euroopas alles algusjärgus.
Tarbijad otsivad ennekõike mugavust
Inimeste vajadused on seinast seina ning ostud tuleb sooritada mitmest erinevast kohast. Seega otsitaksegi lahendusi, mis muudavad elu ja poodlemise lihtsamaks. Toidukaupade koju tellimine võimaldab tarbijatel hoida kokku väärtuslikku aega, mis muidu kuluks igal nädal toidupoodides käimisele. Uuring näitab, et 2022. aastal said Wolti kliendid suunata ligi 80 miljonit tundi oma ajast muudele tegevustele, mis muidu oleks kulunud poodlemisele.
Oluline on välja tuua, et toidukaupade tellimise juures on peamine faktor mugavus ning kaupade ülikiire tarne ei mängi kliendikogemuses nii suurt rolli kui oleks võinud mõned aastad tagasi arvata. Kui kohaletoimetamise aeg jääb alla 45 minuti, on see enamasti kliendi jaoks rahuldav.
Lisaks mugavusele ja mõistlikule tarneajale otsivad inimesed ka laia tootevalikut. Viimaste aastate jooksul on paljud kauplused oma valikut mõnesajalt tooteartiklilt tuhandete toodeteni laiendanud ja eeldatavasti see trend ka jätkub.
Kohalikud ettevõtted ei kasuta ära olemasolevat potentsiaali
Internetis on ruumi kõigile – alates väikestest kohalikest tegijatest kuni suurte rahvusvaheliselt tuntud kauplusteni. Samas ei pane paljud ettevõtjad seda teadmist enda kasuks tööle. Seega on endiselt väga palju poode või väikeettevõtteid, kes müüvad oma tooteid ainult kauplustes kohapeal, kuigi üha rohkem tarbijaid teevad oma igapäevaseid oste veebis. Sellega kaotavad nad aga kliente, kuna veebis ostlemist eelistav inimene sooritab ostu lõpuks ikkagi e-poest või äpist ning sageli just mõne välismaise suurettevõtte, nagu näiteks Amazoni kaudu. Kohaliku majanduse kaitsmise ja väikeettevõtete säilimise nimel on seega oluline, et kaupmehed jõuavad e-kaubanduseni.