Rail Balticu valmimisaeg lükkus veel kaugemale (11)

Andrus Karnau
, ajakirjanik
Copy
Rail Balticu Ülemiste rahvusvahelise terminali nurgakivi asetamine oli mai lõpus, esiplaanil Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets. 
Rail Balticu Ülemiste rahvusvahelise terminali nurgakivi asetamine oli mai lõpus, esiplaanil Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets. Foto: Eero Vabamägi

Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets märkis, et raudtee realistlik valmimisaeg on sügisel 2031, majandussurutise tõttu on aga ehitustööde hinnakasv peatunud.

Ehitustööd Tallinnast Pärnuni viival lõigul on praegu nii heas hoos, et suvituslinna võiks reisirongi käima panna 2029. Kui poliitikud seda soovivad.

Kahe rööpapaariga elektriraudtee ametlik valmimistähtaeg on endiselt 2030, Tallinnast Varssavini kulgeval trassil peaks saama kihutada 250 km/h. Hinnatõusu tõttu on raudtee aga dieedil. Paralleelselt kulgevast rööpapaarist on juba loobutud, maha on tõmmatud ka uhked jaamahooned, aga pöörasest kiirusest pole loobutud. «Kiiruse osas ei olnud me nõus järeleandmisi tegema,» märkis Salomets. «Omanik on meile öelnud, et ärge teie rahastamise pärast muretsege, teie andke kuuma.»

Lätlased on praegu hädas Riiat läbiva liini ehitusega. Suure tõenäosusega seda kärbitakse ning alles jääb vaid sissesõit Riia rongijaama, mida mööda peab rong tagasi minema. Selline haak teeb sõiduaja Tallinnast Riiga 20 minuti võrra pikemaks.

Tagasi üles