Päevatoimetaja:
Sander Silm

Coop käivitas uue personaalsete soodustuste programmi

Copy
Coopi kauplus.
Coopi kauplus. Foto: Sille Annuk

Coop tõi turule Eesti mahukaima kliendiprogrammi, kus alates teisipäevast on igal ostjal endal võimalik valida, millistele kaupadele soovib Coopi toidupoes soodushinda.

«Esimest korda Eestis saavad sajad tuhanded kliendid omale personaalsed hinnasoodustused ise valida. Varem oleme näinud lahendusi, kus kliendid saavad aktiveerida neile määratud pakkumisi, sõltumata sellest, kas pakkumine sobib või mitte. Kliendi valikuvabadus eristabki meid kõigest senisest,» kirjeldas Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Ranno Pajuri. «Esialgu aasta lõpuni planeeritud katseprojektis saavad kliendid personaalse soodustuse 11 tootele, millest kaheksa on võimalik vahetada endale meelepäraste toodete vastu. Lisaks jäävad alles ka kõik seni kehtinud kampaania- ja sünnipäevasoodustused.»

Coopi igale kliendile sobilikud soodustooted valib esialgu välja algoritm, mis arvestab konkreetse tarbija ostueelistusi. «Kuna keskmine klient teeb põhiostud tavaliselt 2–3 eri toidukaupluses ja süsteem oskab arvesse võtta ainult Coopis tehtud ostude ajalugu, siis ei pruugi soovitused kliendi tegelikule vajadusele alati vastata. Seepärast oleme klientidele lisaks avanud võimaluse tooteid vahetada kliendiportaalis endale sobivate vastu,» selgitas Pajuri.

Kokku saab Coopi klient valida kaheksa personaalset hinnasoodustust ning neid on võimalik hiljem ka vahetada. Uute maitsete avastamiseks lisab algoritm veel kolm toodet, mis kliendi ostukäitumise põhjal võiks talle huvi pakkuda. Hinnasoodustused on püsivad ning kehtivad, kuni toode on Coopi kauplustes müügil või kuni kliendile on personaalsed hinnasoodustused avatud.

«Uuenduslik kliendiprogramm on kolmekuulise prooviperioodi vältel kõigile avatud, edaspidi hakkab kehtima lävend 150 eurot kuus, mille ületamisel saab klient kasutada personaalseid hinnasoodustusi,» märkis Pajuri. «Meie andmetel ületab 150-eurose lävendi ka klient, kes näiteks elab üksinda, kuid sooritab kõik põhiostud Coopis. Personaalsed hinnasoodustused ongi kõigile püsiklientidele preemiaks.»

Personaalsed hinnasoodustused arvestatakse toote tavahinnast. Kui toode on samal ajal Coopi iganädalases või -kuises pakkumises ning klient on valinud selle ka personaalsete soodustuste hulka, siis kehtib parima pakkumise põhimõte ehk klient saab soodsama hinna.

«Kui näeme, et inimesed hakkavad uut lahendust aktiivselt kasutama ning tehnoloogiline pool toimib tõrgeteta, siis plaanime unikaalse katseprojektina alustatud personaalsed hinnasoodustused muuta püsivalt kliendiprogrammi osaks. Arvestades viimaste aastate hinnatõuse, on täiendavad soodustused klientidele kindlasti meelepärased – eriti, kui neid saab ise valida,» ütles Pajuri.

Tagasi üles