Investoritel oleks aeg astuda kruiisifirmade pardale

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Maailma suurim kruiisilaev Icon of the Seas seilas oma esimesele reisile Miami sadamast (Florida) selle aasta 27. jaanuaril.
Maailma suurim kruiisilaev Icon of the Seas seilas oma esimesele reisile Miami sadamast (Florida) selle aasta 27. jaanuaril. Foto: Foto: Rebecca Blackwell

Koroonapandeemia puhkedes üle nelja aasta tagasi oli kruiisiturism üks neist tööstusharudest, mis kõige rohkem pihta sai. Kukkus ju reisijate arv nii rängalt, et tundus, et see ei taastu niipea, ning kõige mustemate stsenaariumite kohaselt ei taastuks kruiisiturism endisel kujul mitte kunagi.

Kuid võta näpust. Pärast kaks aastat kestnud madalseisu («madalseis» on toonaste aastate kohta isegi vähe öeldud) taastus ookeanikruiisituristide arv jõudsalt juba 2022. aastal ning eelmisel aastal ületas juba 2019. aasta taseme.

«Kruiisid on populaarsemad kui eales varem,» kirjutas The Wall Street Journal mõned kuud tagasi.

Täna võibki öelda, et maailma suurimad kruiisifirmad on Covid-19 pandeemiast põhjustatud löökidest toibunud, aga nende ettevõtete aktsiad siiski veel mitte.

Eelmise aasta neljandas kvartalis oli USA suuremate ettevõtete aktsiatest suurima tõusuga Briti-Ameerika kruiisioperaator Carnival, kallinedes kvartaliga 70 protsenti, ning The Wall Street Journali mõjukas rubriik «Kuuldused tänavalt» («Heard on the Street​»)​ nimetas seda merede Nvidiaks.

Carnivali tuules kerkisid eelmisel aastal ka kahe teise suure kruiisioperaatori Royal Carib­beani ja Norwegian Cruise Line’i aktsiate hinnad, aga alates selle aasta algusest jätkas hinnarallit vaid Royal Caribbeani aktsia. Carnivali ja Norwegiani aktsiad sukeldusid pärast aastatagust rallit vee alla.

Tagasi üles