TTJA kutsub teatama agressiivsest kauplemisvõttest telefonimüügil

PM Majandus
Copy
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet. Foto: Kermo Benrot, Postimees

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) ootab vihjeid agressiivse kauplemisvõtte kasutamise kohta telefonimüügil.

Seaduse järgi on kauplemisvõte agressiivne, kui sellega ahistatakse tarbijat või mõjutatakse liigselt, kahjustades selle kaudu oluliselt tarbija valikuvabadust või mõjutatakse tema käitumist kauba või teenuse suhtes, mille mõjul tarbija teeb tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei teeks.

Agresiivse kauplemise alla kuulub:

  • Liigne mõjutamine ehk kaupleja teeb järjepidevalt soovimatuid pakkumisi.
     
  • Tasu nõudmine tellimata kauba või teenuse eest ehk tarbijale saadetakse kaup/osutatakse teenus, mida ei ole tellitud.
     
  • Lepingulõks ehk tarbijale seatakse koormavaid või ebaproportsionaalseid takistusi tarbijale seadusest tulenevate õiguste kasutamiseks.
     
  • «Konksuga» auhinna lubamine ehk tarbijale luuakse ebaõige mulje, et ta on juba võitnud, võidab või pärast teatud tegevust võidab auhinna või saab muud samaväärset kasu.
Tagasi üles