Telia tehnikute allüksuse juhi Risto Raua sõnul töötab ettevõttes 64 tehnikut, kes abistavad kliente Eesti kõigis 15 maakonnas.
«Kui linnades on meie tehnikutel rohkem anonüümsust, siis maakondades on tehnikul kanda ka kohaliku tehnikaeksperdi roll, kelle poole pöördutakse nii uue toote tellimise kui ka elektroonikavidinate ostmise korral,» toob Raud näite.
Igal aastal teevad Telia tehnikud Eesti peale kokku tuhandeid kliendivisiite ning tegu on väga liikuva tööga: kui suuremates linnades sõidab tehnik keskmiselt läbi ca 1000 km kuus, siis maakonnatehnikute sõidud ulatuvad 3000 kilomeetrini ja enamgi.
Enamasti tellitakse tehniku visiit kolimise käigus, kui on vaja uude elukohta saada internetiühendus. Sellisel juhul vaatab tehnik üle nii seadmed kui võrgu ja annab kliendile meelerahu, et ühendus jääb kvaliteetselt pikaks ajaks tööle. Samuti kutsutakse tehnik siis, kui kliendi koduinternet ei tööta päris nii nagu vaja. Tehnik kontrollib siis kõikvõimalikud kohad üle, kus võiks viga olla ja teeb mure lahendamiseks omapoolsed ettepanekud-soovitused.
Kõige rohkem mõjutab aga Telia tehnikute koormust suvine äikeseperiood.
«Kuigi me saadame klientidele läheneva äikesega seotud hoiatusi ja kliendid on aina usinamad ka oma koduseadmete kaitsmisel, on vahel äikesetormid väga intensiivsed ning põletavad läbi nii seadmeid kui isegi pistikupesad ja kaableid seinal. Seega on parim kaitse jätkuvalt see, kui oma elektroonikaseadmed äikesetormi ajaks elektri- ja sidevõrgust lahti ühendada,» ütles Raud, lisades, et sidevõrgust kaablite lahtiühendamise soovitus kehtib siiski vaid vase- mitte optikaühenduste puhul.