Telias töötab üle poolesaja tehniku, kes käivad kliente iga päev nende kodudes abistamas ja nõustamas. Kui üldiselt vajavad kliendid abi kaablite ja seadmetega, on kõigil tehnikutel põnevaid ja humoorikaid lugusid mitte just kõige tavapärasematest kliendijuhtumitest.
Pöörased lood: Telia tehnikud on leidnud hangest napsiseid inimesi ja käinud kliendile uut telerit ostmas
Telia tehnikute allüksuse juhi Risto Raua sõnul töötab ettevõttes 64 tehnikut, kes abistavad kliente Eesti kõigis 15 maakonnas.
«Kui linnades on meie tehnikutel rohkem anonüümsust, siis maakondades on tehnikul kanda ka kohaliku tehnikaeksperdi roll, kelle poole pöördutakse nii uue toote tellimise kui ka elektroonikavidinate ostmise korral,» toob Raud näite.
Igal aastal teevad Telia tehnikud Eesti peale kokku tuhandeid kliendivisiite ning tegu on väga liikuva tööga: kui suuremates linnades sõidab tehnik keskmiselt läbi ca 1000 km kuus, siis maakonnatehnikute sõidud ulatuvad 3000 kilomeetrini ja enamgi.
Enamasti tellitakse tehniku visiit kolimise käigus, kui on vaja uude elukohta saada internetiühendus. Sellisel juhul vaatab tehnik üle nii seadmed kui võrgu ja annab kliendile meelerahu, et ühendus jääb kvaliteetselt pikaks ajaks tööle. Samuti kutsutakse tehnik siis, kui kliendi koduinternet ei tööta päris nii nagu vaja. Tehnik kontrollib siis kõikvõimalikud kohad üle, kus võiks viga olla ja teeb mure lahendamiseks omapoolsed ettepanekud-soovitused.
Kõige rohkem mõjutab aga Telia tehnikute koormust suvine äikeseperiood.
«Kuigi me saadame klientidele läheneva äikesega seotud hoiatusi ja kliendid on aina usinamad ka oma koduseadmete kaitsmisel, on vahel äikesetormid väga intensiivsed ning põletavad läbi nii seadmeid kui isegi pistikupesad ja kaableid seinal. Seega on parim kaitse jätkuvalt see, kui oma elektroonikaseadmed äikesetormi ajaks elektri- ja sidevõrgust lahti ühendada,» ütles Raud, lisades, et sidevõrgust kaablite lahtiühendamise soovitus kehtib siiski vaid vase- mitte optikaühenduste puhul.
Kuigi valdavalt tuleb tehnikutel klientide juures tegemas käia tavapäraseid toiminguid, pole see töö kunagi igav. Aastatega on Telia tehnikutel kogunenud omajagu humoorikaid ja meeldejäävaid juhtumeid, mis tööpäevi hoopis teistmoodi rikastavad. Järgnevalt on kirjeldatud mõned Telia tehnikutega aset leidnud seigad.
Sekeldused lumetormis
Ühel talveööl tabas Eestit tõsine lumetorm ning paljud piirkonnad olid seetõttu elektrita. Kuna tormi ajal oli vaja Telia mobiilimastid töös hoida, tuli tehnikutel mastide juurde paigutatud diiselgeneraatoreid kütusega varustada. Ilm oli üsna ekstreemne: teede ääres olid kõrged hanged, nähtavus oli minimaalne ning lisaks sellele oli palju loomi tulnud tee peale, kuna seal oli lihtsalt kergem liikuda kui lumises metsas. Keset seda segadust sattus Telia tehnik täiesti juhuslikult peale lumehanges olevale purjus inimesele.
Tehnik võttis napsise seikleja auto peale ja viis ta enne masti juurde minekut koju. Tagasiteel masti juurde hüppas korraga kits tehniku autole ette, kes sai vaevalt auto pidama. Väike kolks küll käis, aga õnneks sai kits ehmatusega siiski metsa poole joosta.
Tehnik ostis uue teleri
Sauel käis Telia tehnik koduvisiidil ühe vanema proua juures. Visiidi käigus selgus, et proual on lisaks muudele töödele ka uut telerit vaja. Tehnik aitas kliendile sobiva teleri e-poes välja valida ning paberi peale vormistati isegi leping, et klient on andnud tehnikule sularaha uue teleri soetamiseks. Peale seda sõitis tehnik Telia esindusse, tõi kliendile koju uue teleri ja aitas selle ära seadistada.
Sõidud klientidega
Kuigi valdavalt tuleb tehnikutel klientide juures tegemas käia tavapäraseid toiminguid, nagu kaablite ja seadmetega seonduv, tuleb aeg-ajalt klientidega ka ühised sõidud ette võtta. Nii on juhtunud, et tehniku visiit on planeeritust pikemaks kujunenud, aga kliendil oli vaja peagi tööle minna. Omavahel jõuti siiski kiirele kokkuleppele ning peale tööde lõppu viis tehnik oma autoga ka kliendi tööle. Mõne väikesaare puhul, kus puudub regulaarne transpordiühendus mandriga, on aga kliendid hoopis tehnikule ise paadiga mandrile järele tulnud.
Unine klient Lasnamäel
Ühel kliendil oli vaja Lasnamäel kahe korruse vahele vedada internetikaabel. Tehnik hindas olukorda ja ütles kliendile, et kaabli paigaldamine võtab ca 15–20 minutit aega. Kui tehnik oma tööga valmis sai, koputas ta kliendi toa uksele, et anda märku töö valmimisest. Et kedagi ei tulnud, koputas tehnik veel mõned korrad. Kuna endiselt oli vaikus, otsustas tehnik tuppa siseneda ja kliendile töö valmimisest märku anda. Tuli välja, et klient oli vahepeal diivanile üsna sügavalt magama jäänud. Kui tehnik kliendi üles äratas, oli viimane alguses üsna unesegane, ega saanud täpselt aru, kes tehnik täpselt on ja mida tema juures teeb. Visiit lõppes siiski edukalt ja humoorikalt.