Kliimaministeerium tegeleb aktiivselt nii kliimaseaduse eelnõu väljatöötamise kui ka Euroopa uue taastuvenergia direktiivi RED3 ülevõtmisega, kus üheks suurimaks väljakutseks ja eesmärgiks on transpordikütuste taastuvenergia osakaalu suurendamine praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendile 2030. aastaks. Samal ajal on aga kütuseturg ühe turuosalise tõttu totaalselt katki ning riik ei ole nelja aasta jooksul suutnud turgu korda teha, leiab kütusefirma Terminal juhatuse liige Alan Vaht.
Tellijale
Kütusefirma esindaja: riik treib hoogsalt kliimaseadust, aga ise ei suuda kütuseturul ebaausat konkurentsi lõpetada
Möödunud nädalal tutvustas kliimaministeerium kliimaseaduse eelnõu, mille peamiseks eesmärgiks on kasvuhoonegaaside vähendamine ja kliimaneutraalsuseni jõudmine 2050. aastaks. Üheks suurimaks väljakutseks on transpordisektor, mis annab koguni 18,5 protsenti kõigist Eesti kasvuhoonegaasidest. Transpordis moodustab aga maanteevedu koguni 95 protsenti kogu sektori heitmetest, mis tuleneb valdavalt fossiilse bensiini ja diislikütuse tarbimisest.