STATISTIKA Eesti tüüpiline e-ostleja on taaskasutusplatvormidel šoppav naine

Sander Silm
, majandusajakirjanik
Copy
Eesti populaarsemat taaskasutusplatvormi Yaga kasutab ühes kuus üle 200 000 inimese.
Eesti populaarsemat taaskasutusplatvormi Yaga kasutab ühes kuus üle 200 000 inimese. Foto: Kuvatõmmis

Veebiplatvormid ja rakendused, mis võimaldavad kasutuna seisvad asjad uuele ringile saata, on Eesti elanike seas üha populaarsemad ning neid kasutab juba 66 protsenti Eesti e-ostlejatest, selgus DPD e-kaubanduse uuringust. Põhjusena tuuakse eelkõige esile soovi säästa raha, kuid 40 protsenti e-ostlejatest peab oluliseks ka võimalust sel moel tarbida keskkonnasõbralikumalt.

«Eesti inimeste peamine põhjus oma esemete internetis müümiseks on kodus kasutuna seisvad asjad uuele ringile saata ning sellega koju ruumi juurde tekitada. Enam kui pooled uuringus osalenud tõid ka välja, et soovivad leida uue omaniku esemetele, mis on neile kingitud, kuid mida nad tegelikult ei soovi. Iga teine vastanu näeb ka seda hea võimalusena teenida lisaraha,» selgitas DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.

Eesti populaarseimat taaskasutusplatvormi Yaga kasutab ühes kuus üle 200 000 inimese. Yaga platvormi tegevjuht Aune Aunapuu toob lisaks eelnevale välja  keskkonnasäästliku tarbimise nüansi. «Keskkonnasäästlik kauplemine on nii müüjatele kui ka ostjatele aasta-aastalt üha olulisem märksõna – mida noorem on tarbija, seda olulisemaks ta peab oma tarbimise tulemusena tekkivat keskkonnamõju,» sõnas Aunapuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles