Tallinna lennujaam on nüüdsest sertifitseeritud CAT II lennujaamana, mis võimaldab alates 12. aprillist varasema minimaalse 550-meetrise rajanähtavuse asemel maanduda nüüd ka minimaalselt 300-meetrise rajanähtavusega ning pilvekõrgusega 30 meetrit. See tähendab, et halvad ilmastikutingimused häirivad edaspidi lende vähem.
Vähem hilinemisi: Tallinna lennujaamas tehti oluline muudatus
Tallinna lennujaama lennuvälja käitusjuhi Tormi Loide sõnul vähendab see ilmastikust tingitud häiringuid lennuliiklusele. «Meteoroloogiliste andmete analüüside põhjal on viimasel kolmel aastal olnud 84 päeva ehk 107 korda, kus pilvekõrgus on olnud väga madal või rajanähtavus minimaalne,» selgitas Loide.
«Nendel päevadel on olnud 77 seesugust Tallinna lennujaama saabuma pidanud lendu, millel on tulnud ilmastikutingimuste tõttu ümber suunduda või on tulnud lend tühistada. Seetõttu on omandatud sertifikaat meile tähtis, sest see võimaldab õhusõiduki meeskonnal heitlikes ilmastikuoludes maandumise üle teadlikumalt otsustada,» sõnas Loide.
Sertifikaadi saamise eeldus on instrumentaalmaandumise süsteem ning vajaliku tugitaristu olemasolu lennuväljal. Nõuetele vastamiseks täiustas lennuliiklusteenindus ka lennujuhtimistorni süsteeme ning väljumiste ja saabumistega seotud protseduure.
Ohutus suurenes
«Et tagada lendajatele maa pealt piisav tugi ohutuks maandumiseks varasemast palju keerulisemates tingimustes, täiendasime nii lennujuhtimissüsteeme kui lennujuhtide pädevust,» lisas lennuliiklusteeninduse lennujuhtimise osakonna juht Mihkel Haug.
Halva nähtavuse protseduuride reeglistiku on loonud rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon ICAO, kes on välja töötanud standardiseeritud süsteemi, mis defineerib minimaalsed ilmastikuolud ja varustuse nii lennujaamadele kui õhusõidukitele ja nende meeskondadele, mida on vaja turvaliseks ja tõhusaks õhusõidukite opereerimiseks halbade ilmastikutingimuste korral.