United Motors: eraisikud on jätkuvalt autousku
United Motorsi müügi- ja turundusjuht Leino Luik tõdes samuti, et kuigi Eesti eraisik on jätkuvalt auto omamise usku ning läheb maailmas üha laiemalt leviva kasutusrendi trendiga visalt kaasa, on täisteenusrendi kasvu näha ettevõtete seas.
«Ettevõtted hindavad autopargi kogukulu, arvestades nii sõiduki hinda kui ka halduskulusid. Täisteenusrent annab nii finantsilise kui ka ajalise kokkuhoiu – ettevõtte ei pea muretsema autopargi amortiseerumise pärast ning ei pea hoidma palgal inimest, kes tegeleb selle haldusega,» selgitas United Motorsi müügi- ja turundusjuht.
Eraisikud seevastu jälgivad eelkõige sõiduki kuukulu, mitte kogukulu ning seetõttu on Eesti tarbijate jaoks jätkuvalt populaarseim auto omandamise viis liising.
Noorem põlvkond otsib mugavust ja paindlikkust
Nii Euroopas kui ka Eestis on viimastel aastatel tõusutrendis aga autojagamise teenused ja lühirent. Eriti on seda näha noorema põlvkonna seas. «Noorem põlvkond otsib mugavust ning hindab seda, et nad saavad liikuda autoga ühest kohast teise, muretsemata selle üle, kus nädalavahetuseti autot hoida, millal vahetada rehve või minna autoga hooldusesse,» tõi Luik välja, miks noored valivad auto omamise asemel renditeenuse.
Ka Valma nõustub, et noorem põlvkond ei ole enam nii auto omamise usku, kui seda on vanem generatsioon, ning autot kasutatakse eesmärgipärasemalt planeeritud sõitude tegemiseks, mitte igapäevaseks liikluseks. «Autojagamise teenus pakub alternatiivi ühistranspordile – võimalus liikuda n-ö uksest ukseni justkui isikliku sõiduvahendiga pakub mugavust, millest noorem generatsioon ilmselt ei ole nõus ka tulevikus loobuma ning seega otsivad nad alternatiivseid võimalusi, mis pakuksid auto omamise mugavusi ilma tülikate lisakohustusteta,» lisas Valma. Seda kinnitab ka sõidukite renditeenuse turu kasv Euroopas, mis 2021. aastal ületas 2,5 miljardi USA dollari taseme.