/nginx/o/2022/02/02/14342773t1hfe7b.jpg)
PayPali Kesk- ja Ida-Euroopa ning Iisraeli peadirektori ja asepresidendi Efi Dahani sõnul mängivad sujuvad ja turvalised maksed ettevõtte rahvusvahelisel laiendamisel olulist rolli.
Piiriülene ostlemine üha kasvab ja avab kohalike ettevõtjate jaoks uusi ärivõimalusi. «PayPali e-kaubanduse indeksi kohaselt teeb 74 protsenti eurooplastest rahvusvahelisi oste, kusjuures kõrgete näitajatega esirinnas on selles kreeklased (87%), iirlased (83%), sakslased (82%) ja rootslased (76%),» selgitas Dahani. Eurostati andmetel tegi 2023. aasta esimeses kvartalis ligi 43 protsenti Eesti ostjatest piiriüleseid oste teistest EL-i riikidest ning 27 protsenti ostis kaupu või teenuseid Euroopa Liidu välistelt turgudelt.
Piiriülene e-kaubandus on Dahani sõnul kiiresti kasvav turg, mis jätkab laienemist. eMarketer prognoosi kohaselt ületab piiriüleselt kaubeldavate kaupade koguväärtus 2027. aastaks 8 triljonit dollari piiri. «Kaks peamist põhjust, miks tarbijad otsustavad osta välismaistest veebipoodidest, on paremad hinnad ja selliste toodete saadavus, mida nad kohapealselt turult ei leia.»
«Kohalikud müüjad mõistavad piiriülese kaubanduse potentsiaali ning on seda üha enam ära kasutama hakanud. Näiteks 2023. aastal müüs ligi 88 protsenti PayPali kaupmeestest Eestis oma kaupu või teenuseid piiriüleselt. Rahvusvaheline müük võimaldab kohalikel ettevõtetel laiendada oma tarbijaskonda, pakkudes mitte ainult uudseid tooteid, mis oleks muidu saadaval vaid koduturul, vaid ka atraktiivseid hindu. Näiteks toode, mis võib olla Ida-Euroopa elaniku rahakoti jaoks liiga kallis, võib olla huvipakkuv Lääne-Euroopa tarbijale, kes saab endale lubada suuremaid kulutusi,» märkis Dahani.
Rahvusvahelise laienemise võtmeelemendiks on maksekogemus
«Rahvusvahelist laienemist on lihtsam tahta kui teha. See nõuab põhjalikku plaani ja ärilisi kohandusi mitmes valdkonnas. Internetis ostlemisel on mitmeid olulisi tegureid, mis võivad edukust soodustada või takistada. Näiteks on oluline kohandada oma pakkumist vastavalt erinevate turgude vajadustele, luua lokaliseeritud veebilehed, lahendada logistikaprobleeme ning mõista välisturgude eripärasid, sealhulgas kultuuri ja tarbijakäitumist – need on vaid mõned elemendid, mida kaupmehed peavad rahvusvahelist laienemist planeerides arvestama,» märkis Dahan ja lisas, et lisaks peavad kaupmehed tagama laia valiku sujuvaid ja turvalisi makseviise, mis vastavad rahvusvaheliste ostjate ootustele ning võimaldavad kaupmeestel kiiresti ja erinevates valuutades tasusid vastu võtta. «Selles olukorras mängivad olulist rolli usaldusväärsed partnerid.»
Dahani sõnul võimaldab koostöö usaldusväärsete maksepartneritega kaupmeestel pakkuda oma klientidele sujuvamat ja turvalisemat maksekogemust. See võimaldab klientidel teha oste mugavalt, lihtsalt ja kiiresti, valides ostu eest tasudes endale sobiva valuuta ja makseviisi, olgu selleks siis kohalik makselüüs, digitaalne rahakott, krediit- või deebetkaart. «Selline mitmekesisus tagab, et kliendid saavad teha oste vastavalt oma eelistustele, olles kindlad, et nende maksete turvalisus on tagatud ning protsess sujub ladusalt.»
Tarbijad eelistavad sujuvat ostuprotsessi
«Meie hiljutised uuringud kinnitasid, et kuigi tarbijad eelistavad sujuvat ja lihtsat ostuprotsessi, peetakase turvaprobleeme kõige olulisemaks teguriks, mis võib põhjustada ostukorvi hülgamist,» märkis Dahan.
Uuringust selgus, et 27 protsenti tarbijatest on suurema tõenäosusega valmis tehingu katkestama, kui neil tekib maksmise hetkel turva- või usaldusprobleeme. See tõstab Dahani sõnul esile vajaduse pakkuda klientidele mitte ainult sujuvat ostukogemust, vaid ka kindlustunnet nende isikuandmete ja maksete turvalisuse osas. Turvaliste makselahenduste kasutamine muutub seega üha olulisemaks, et säilitada klientide usaldus ja vähendada ostukorvi hülgamise määra.
«Sujuva maksekogemuse tagamine kohalike valuutade ning mugavate ja turvaliste makseviisidega on üks võtmetegureid, mis aitab muuta rahvusvahelised brauserikülastajad ostjateks, suurendada müügi ja lõppkokkuvõttes kasvatada tulu,» võttis Dahan kokku.