Välismaalt või mitteametlikult vahendajalt ostetud telefon ei pruugi Eestis korralikult töötada (2)

PM Majandus
Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Telia

Paljud kohalikud tarbijad on kokku puutunud olukorraga, kus mõnest välisriigist või mitteametliku vahendaja käest soodsalt soetatud nutiseadmega ei saa kasutada kõiki Eestis pakutavaid mobiilsideteenuseid, teatab Telia.

Põhjus on selles, et telefonitootjad on jaganud maailma enda jaoks erinevateks regioonideks ning ühe kindla regiooni jaoks telefonitarkvara arendades pööratakse tähelepanu vaid sellele, et telefon just selles konkreetses piirkonnas toimiks.

Nii võibki juhtuda, et näiteks USA, Hiina, Portugali või isegi Tšehhi turu tarbeks mõeldud telefon ei pruugi «ära tunda» kõiki Eestis pakutavaid teenuseid.

«Seetõttu ei saa siinsed mobiilsideoperaatorid garanteerida, et mõne teise regiooni jaoks toodetud telefon töötaks probleemideta ka Eesti mobiilsidevõrkudes,» kommenteeris Telia Eesti tehnilise teeninduse juht Tanel Peep.

Praktilisi näiteid, mis võib juhtuda teise regiooni jaoks mõeldud seadmega, on erinevaid. Näiteks ei pruugi selles seadmes toimida Mobiil-ID, samuti suure tõenäosusega 4G ehk VoLTE kõned ning osadel juhtudel ka 5G ja NFC-ga seotud makselahendused.

Lisaks ei pruugi siinsele regioonile mitte mõeldud telefonid toetada ka Eestis kasutatavaid mobiilsidevõrgu sagedusi, mis võib tähendada poole hõredamat piirkonda, kus telefoni side pidamiseks kasutada saab.

Tarbija võib halva üllatuse saada ka Eestist ostetud telefoniga

Telia kaubamüügi valdkonna juht Laura Kuusik lisab, et tarbijate mured ei piirdu siiski vaid välismaalt soetatud telefonidega ning sagenenud on juhtumid, kus probleemseks on osutunud ka näiteks erinevatest veebipoodidest ostetud seadmed, mis on toodetud mõne teise regiooni jaoks.

«Oleme tegelikult juba aastaid kokku puutunud olukordadega, kus tarbija on ostnud mõne mitteametliku vahendaja käest väga soodsa hinnaga telefoni, kuid peale seadme ühendamist siinsesse mobiilivõrku on välja tulnud, et nii mitmedki telefoni funktsioonid korralikult ei tööta. Sellisel juhul ei saa paraku ka mobiilioperaator alati aidata,» märkis Kuusik.

Telia tehnilise teeninduse juht Tanel Peep rõhutab, et kõigi Telia poolt müüdavate telefonide puhul viiakse enne seadme müüki toomist läbi vastavad arendused ja testid koostöös seadme tootjatega.

«Tegutseme koostöös seadmetootjatega selle nimel, et seadmed ühilduksid parimal võimalikul moel Telia võrgu ja teenustega ning teatud juhtudel ka Eestis kasutatavate võrkude ja teenustega tervikuna. Nii saame tagada, et seade oskaks kasutada kõiki Eestis kasutatavaid 5G sagedusi, VoLTE kõnede ehk 4G võrgus kõnede tugi oleks seadmes olemas või et Mobiil-ID kindlasti toimiks. Mitteametlikud telefonide edasimüüjad teadaolevalt selliseid teste omalt poolt ei tee,» märkis Peep.

Ametliku seadmemüüja eelised mitteametliku ostukoha ees (Telia näitel)

  • Koostöös seadmetootjatega on kõik müüdavad seadmed kohalike tingimuste tarbeks testitud;
  • Olemas on garantiiline tugi ja seadme hooldusesse viimise võimalus. Näiteks paljudel mitteametlikel veebipoodidel see puudub või siis tuleks selleks pöörduda mõnda välisriiki, sõltuvalt seadme algsest päritolust;
  • Seadme remondi ja/või hoolduse ajaks pakutakse kliendile võimalusel asendusseadet;
  • Peale seadme ostu on olemas kasutajatugi erinevate küsimuste ja murede lahendamiseks;
  • Kasutada saab Telia Seadmekindlustuse teenust, mis katab väga erinevad riskid alustades seadme vargusest ning lõpetades seadme kaotamise või kahjustamisega;
  • Vana seadet saab kasutada uue seadme soetamisel sissemaksuna, mille võrra saab uue seadme soodsamalt.
Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles