AK Saksamaa autotööstus silmitsi eksistentsiaalse kriisiga (1)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Volkswagen pakub pigem kallimaid elektrisõidukeid. Äsja toimunud New Yorgi automessil demonstreeris firma elektrilist mikrobussi VW Micro Bus.
Volkswagen pakub pigem kallimaid elektrisõidukeid. Äsja toimunud New Yorgi automessil demonstreeris firma elektrilist mikrobussi VW Micro Bus. Foto: Milo Hess/ZUMA Press/Scanpix

Saksamaa on viimased aastakümned olnud Euroopa majanduse kasvumootor ning Vana Maailma suurima majanduse üheks olulisemaks kasvumootoriks on omakorda sealne autotööstus. Saksamaa autotööstus annab tööd 780 000 inimesele ning investeerib uuringutesse ja arendustesse aastas 45 miljardit eurot.

Volkswagen Grupi, BMW ja Mercedes Benzi varajasem edu tugineb paljuski Hiinale. Aastakümnete jooksul on Hiina olnud kiiresti kasvava keskklassi ja jõuka ning väga jõuka elanikkonna kasvulava, tänu millele on kasvanud maailma suurimaks autoturuks. Saksamaa kolme autotootmisgrupi sõidukid on olnud Hiina turu jaoks sobivad.

Viimastel aastatel on aga olukord globaalsel autoturul täielikult muutunud. Kaosetekitajast geeniuse Elon Muski käe all alustas elektriautode tootja Tesla kümmekond aastat tagasi autoturu ümberkujundamist. Mõni aastat hiljem hakkasid samas suunas mõtlema teised, ka Saksamaa firmad.

Tagasi üles