Ehkki Tallinna Vee 2011. aastal algatatud kampaania «Looduse terviseks - küsi kraanivett» on sel aastal leidnud uusi partnereid, on neid toitlustusasutusi, kus kaarnivee pakkumine on loomulik, ikka veel vähe.
Söögikohtades tasub kraanivett küsida
Algatuse peamine eesmärk on tõsta elanikkonna teadlikkust sellest, et kraanivesi on sama puhas ja kvaliteetne kui pudelivesi ning julgustada tarbijaid restoranides kraanivett küsima.
«Meie oleme kraanivett oma klientidele pakkunud juba ammu, seda nii keskkonnasäästlikkuse kaalutlusel kui ka lihtsalt klientide nõudmistele vastu tulemise soovist,» kommenteeris kampaaniaga liitumist restorani F-Hoone omanikeringi kuuluv Ville Jehe.
Algatusega on tänaseks Tallinnas liitunud Platz, Rucola, Sfäär, Butterfly Lounge, Astoria Palace, F-hoone, Aed, Must Puudel ning Nop.
Küsimusele, miks ikkagi nii vähe, vastas ettevõtte Tallinna Vesi kommunikatsioonijuht Mariliis Topp: «Kui eelmisel aastal alustasime, sai suhteliselt kiirelt selgeks, et kui kraanivee pakkumine ikkagi söögikoha mõtteviisiks pole, on seda ka üsna raske peale suruda.»
Kõigepealt läheneti neile kohtadele, mis juba kraanivett pakkusid. «Eks ta oli selline tundmatus kohas vette hüppamine mõneti, sest ei osanud oodata, kuidas säärane algatus vastu võetakse. Õnneks on meelsus valdavas osas positiivne olnud, ehkki skeptikuid leidub ikka. Üritasime kaasata sarnasemaid kohti, samuti arvestasime kaasatud partnerite endi soovidega,» rääkis Topp.
Ta lisas, et kindlasti on Tallinnas veel kohti, kus kraanivett küsides seda ka saab, kui küsida, kuid mis pole liikumisega ühinenud. Korraldajate eesmärk ei ole kedagi survestada, liitumine peab olema vabatahtlik.
Uuringufirma EMORi läbiviidud küsitluse kohaselt tarbib kraanivett joogiks 56 protsenti lõpptarbijatest. Võrreldes 2011. aastal läbiviidud küsitlusega on kraanivee populaarsus kasvanud 8 protsenti.
Uuringust selgub ka, et tarbijad, kes kraanivett joovad, hindavad selle kvaliteeti paremaks. Mittejoojad on vee kvaliteedi osas aga kriitilisemad. «Ühest küljest on tegu loogilise tulemusega, samas võib aga öelda, et kui tarbija on kord juba kraanivee kvaliteedis veendunud, jääb ta selle juurde ka edaspidi,» sõnas Tallinna Vee kommunikatsioonijuht.