Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

KUI MÜÜGIMEES KOPUTAB UKSELE Mis aitab tarbijat ootamatu tehingu puhul?

Copy
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet soovitab suhtuda ettevaatlikult pakkumistesse, kus soovitakse tarbijale saata tasuta asi, tulla koju tasuta midagi puhastama või tasuta kontrollima.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet soovitab suhtuda ettevaatlikult pakkumistesse, kus soovitakse tarbijale saata tasuta asi, tulla koju tasuta midagi puhastama või tasuta kontrollima. Foto: Kermo Benrot

Tihti jõuavad inimeste uste taha müügimehed, kes üllatusmomenti kasutades suudavad maha müüa üsnagi kõrge hinnaga tooted. Paljud ostjad kahetsevad aga hiljem oma ostu, kuid ostust taganemine on sageli tehtud tarbijale liiga keeruliseks. Kuidas soovimatut tehingut vältida, mida teha, et ostust loobuda ning kas seadus kaitseb tarbijat agressiivse müügi eest?

Alati tuleks suhtuda umbusuga sellistesse pakkumistesse, kus soovitakse tarbijale saata tasuta asi, tulla koju tasuta midagi puhastama või tasuta kontrollima näiteks õhuniiskust, aknatihendite paksust või teavitatakse loosivõidust, kui tarbija ei ole sellises loosis endale teadaolevalt osalenud, sedastas Kristina Tammaru tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametist.

Müügitehingu puhul, mis toimub tarbija kodus, on tarbija õigused mitmeti erinevad, võrreldes sama kauba ostmisega kaupluses. Tehinguid, mis tehakse kauplusest väljaspool, näiteks külastab müügiesindaja tarbija kodu, nimetatakse väljaspool äriruume sõlmitavateks lepinguteks.

Tagasi üles