Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tasulist teenust klientidele pähe määrinud veebileht suleti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Caro / Scanpix

Tarbijakaitseamet sundis Portugali mobiilimängude, -helinate ja taustapiltide pakkuja sulgema ebaausa kauplemisvõtte abil kliente tasulise teenusega sidunud eestikeelse IQ-testi veebilehe ning tagastama inimestele soovimatu teenuse eest võetud raha.



Erinevates portaalides end reklaaminud veebilehel

http://www.euroopa-iq-tests.com

oli võimalik teha tasuta eestikeelset IQ-testi, kuid tulemuste teadasaamiseks antud telefoninumber sidus pahaaimamatu kasutaja tasulise teenusega.


«Numbri sisestamisega liitus tarbija enesele teadmata perioodilise teenusega, mille eest ta pidi maksma nädalas 27 krooni. Info klubiga liitumise kohta saadeti tarbijale SMSiga pärast liitumist,» ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi.

2008. aasta novembris ja detsembris esitati tarbijakaitseametile 14 ning jaanuaris 2009 veel kolm kaebust Portugali ettevõtte Total Tim Servicos de Telecomunicacões Moveis e Afins teenuse kohta.

Tarbijakaitseamet tegi kauplejale tähelepanujuhtimise ebaausa kauplemisvõtte lõpetamiseks ja tarbijate tehtud kulutuste hüvitamiseks, kuivõrd tasu tarbijatelt oli võetud kasutades ebaausat kauplemisvõtet ning tarbijad olid tehingu teinud eksituse tõttu.

Alates 1. jaanuarist 2009 on testi sisaldav eestikeelne koduleht suletud ning kaupleja teavitas tarbijakaitseametit kirjalikult, et tagastab tarbijatele - nii neile, kes pöördusid ameti poole kui ka neile, kes pöördusid otse kaupleja poole - raha läbi mobiilioperaatorite.

Amet on saanud tarbijatelt tagasisidet, et raha on tõepoolest tagastatud.

Kõigil tarbijatel, kes Euroopa IQ-testi tehes liitusid enese teadmata tasulise perioodilise teenusega, tuleks saata teenusepakkujale kiri oma nõudega aadressil: support.ee@timwe.com.

Tarbija24.ee kirjutas mobiiliteenusega siduvast IQ-testist möödunud aasta detsembrikuus, kui üks lugeja pöördus toimetuse poole murega, et lahendatud testi tulemuste teadasaamiseks tuleb kõnealusel veebilehel sisestada oma telefoninumber ning hiljem ka SMSiga saadud parool, mis seob juba automaatselt tasulise teenusega.

Kasutajate tähelepanu pälvis lisaks ka tõik, et testis oli vaid 10 küsimust, misõttu seda ei saanud pidada kuigi usaldusväärseks. Teenusepakkuja hinnangul oli aga test igati aus.

«Internetis olevatel IQ-testidel pole ametlikku standardit. See konkreetne test on üles ehitatud ning kohandatud veebi kui dünaamilise meediumi jaoks, mistõttu pikem test kahandaks osalejate arvu märgatavalt,» kõlas kommentaar. Samuti märgiti, et testi koostamisele on kulunud palju aega, et see oleks sobiv erinevate riikide tulemuste võrdlemiseks. 

Märksõnad

Tagasi üles