Üheks häirekellaks võib pidada näiteks ülemääraste andmete kogumist. Kas olete näiteks kunagi mõnest e-poest pakiautomaati kaupa tellides mõelnud, miks on tingimata vaja tellimusse ka oma kodune aadress lisada?
Küsimuste küsimine tuleb andmekaitsevaldkonnas normaliseerida.
Neljapäeval kirjutas Postimees, et küberkurjategijad varastasid veebruaris apteegi- ja haiglakaupadega tegeleva ettevõtte Allium UPI kliendikaardisüsteemist ligi 700 000 Apotheka kliendi isikukoode, ostuandmeid ja kontaktandmeid.
Kriminaalmenetluses on praeguseks tuvastatud, et Allium UPI andmebaasist laaditi ebaseaduslikult alla ligi 700 000 Apotheka, Apotheka Beauty ja PetCity kliendikaardi omaniku isikukoodi, üle 400 000 e-posti aadressi, ligi 60 000 koduaadressi ja umbes 30 000 telefoninumbrit.
Allium UPI tevitab e-posti vahendusel isiklikult kõiki inimesi, kelle andmeid ebaseaduslikult alla laaditi.