Eurostati andmetel suurenes Eesti jaekaubanduse maht veebruaris kuuvõrdluses ühe protsendi võrra, mis oli Euroopa Liidu (EL) liikmesriikide seas üks järseimad tõuse, kuigi veel kuu varem oli Eesti jaekaubandus suurimate kahanejate seas.
Eurostat: Eesti jaekaubanduse maht pöördus veebruaris kasvule
Euroalal vähenes näitaja kuuvõrdluses 0,5 protsenti ja aastavõrdluses langes 0,7 protsenti, EL-is vastavalt 0,4 protsenti ja 0,2 protsenti, teatas Eurostat. Kuu varem püsis hooajaliselt tasandatud indeks euroalal eelneva kuu tasemel ja EL-is kerkis 0,2 protsenti.
Üle-eelmisel kuul vähenes kuu varasemaga võrreldes euroalal mitte-toidukaupade müük 0,2 protsenti, toidu-, joogi-, ja tubakatoodete jaemüük 0,4 protsenti ning mootorikütuste müük 1,4 protsendi võrra. EL-is langes toidu-, joogi-, ja tubakatoodete jaemüük 0,5 protsenti, mitte-toidukaupade müük 0,1 protsenti ning mootorikütuste müügimaht 0,9 protsenti.
Liikmesriikidest, mille kohta Eurostatil on andmeid, vähenesid jaemüügi mahud kuuvõrdluses enim 1,9 protsenti Saksamaal, järgnesid Belgia 1,8 protsendi ning Küpros 1,1 protsendiga. Müügimaht kasvas enim 1,4 protsendiga Poolas, 1,2 protsendiga Horvaatias ja 1 protsendiga Eestis.
Aastaga langes euroalal enim toidu-, joogi-, ja tubakatoodete müük, 1,4 protsenti. Mitte-toidukaupade müük vähenes 0,1 protsendi võrra ja mootorikütuste jaemüük 1,1 protsenti. EL-i arvestuses kahanes mitte-toidukaupade müük 0,6 protsenti, mootorikütuste müük 1,5 protsenti ning toidu-, joogi-, ja tubakatoodete müük 0,9 protsenti.
Liikmesriikide seas langesid jaekaubanduse mahud aastaga enim 6,8 protsenti Belgias, 5,6 protsenti Sloveenias ning 3,7 protsenti Soomes. Jaemahu suurimat kasvu nähti aastavõrdluses 9,2 protsenti Horvaatias, 8,7 protsenti Rumeenias ja 6,9 protsenti Luksemburgis.