Küberpetturid teevad Elisa klientide suunas petukõnede kampaaniat. Kõnes väidetakse, et kliendile helistatakse Elisast ning kliendileping on lõppemas. Lepingu pikendamiseks küsitakse kliendi isikukoodi ning kui isikukood saadakse kätte, küsitakse edasi Smart-ID ja Mobiil-ID koodi.
ETTEVAATUST ⟩ Kurjategijad teevad Elisa nimel petukõnesid
Elisa kinnitab, et selliseid kõnesid ettevõte ei tee ning kui kliendi poole pöördutakse sellise kõnega, on tegemist pettusega. Neid kõnesid tehakse klientidele nii eesti kui ka vene keeles.
Elisa infoturbejuht Mai Kraft palub inimestel erilist tähelepanu pöörata sellele, kui kliendil palutakse sisestada Smart-ID või Mobiil-ID PIN-kood, siis alati väga hoolikalt üle vaadata, kuhu keskkonda sisenetakse ja millele digitaalne allkiri antakse. «PIN-koodide sisestamisel tuleb alati oma mobiiltelefoni ekraanilt üle vaadata, millisesse teenusesse üritatakse sisse logida või millele allkiri antakse,» rõhutas Kraft.
Juhul kui klient on saanud või langenud Elisat jäljendanud petukõne ohvriks, palume sellest Elisale teada anda juturoboti Annika kaudu. Kui klient on kannatanud materiaalset kahju, palume pöörduda politsei poole.