Daimler tahab tõusta aastaks 2020 taas luksautotootjaks nr 1 ning paiskab sel eesmärgil müüki uued, noori kliente meelitama mõeldud mudelid.
Mercedes asub jälitama noori
Daimleri ja ühtlasi Mercedes-Benzi brändi tegevjuht Dieter Zetsche teatas ettevõtte aastakoosolekul, et firma kavatseb «näidata teistele teed igas valdkonnas, kus me konkureerime – permanentselt».
«Kus iganes me number üks ei ole, seal tahame me selleks saada,» ütles ta.
Mercedes müüs mullu rekordarvu sõidukeid, kuid jäi siiski Audi ja BMW veelgi parema müügi ja kasumi varju.
Märtsis eemaldas firma katte uuemalt ja sportlikumalt A-klassi kompaktautolt, millega loodetakse meelitada ligi nooremaid kleinte ja lüüa üle BMW ja Audi kundesid.
Eelmine A-klass läks küll hästi müügiks, kuid ostjad olid valdavalt vanemad inimesed.
«Me võtame väga tõsiselt oma eesmärki: muuta Mercedes-Benzi bränd atraktiivseks ja avatuks uutele kliendigruppidele – eriti noortele,» ütles Zetsche.
Värske rõhuasetusega kompaktautodele loodab Daimler müüa 2015. aastal 1,6 miljonit Mercedest – võrreldes mulluse 1,38 miljoniga.
Firma investeerib aastail 2012-2013 uurimis- ja arendustegevusse 10,9 miljardit eurot ning on eraldanud oma eelarves (entud perioodiks) 10,6 miljardit eurot kinnisvara, tehaste ja seadmete tarbeks – 2,7 miljardi jagu rohkem kui eelnenud 2-aastasel perioodil.
Ühtlasi kavatseb Mercedes viia kogu tootmise kulude kärpimise huvides vaid kahele platvormile.
Bernstein Researchi analüütik Max Warburton kirjutas hiljuti klientidele nii: «Mercedes valmistub mahtu kõvasti üles lööma, et BMW ja Audi kinni püüda. See on firma uhkuse asi, aga samuti kasumite ja aktsiahinna küsimus – selles järjekorras.»
Ta lisas: «Mercedes on käivitamas suurt, suurt investeerimisprogrammi... Kasumid võivad minna alla, enne kui nad üles lähevad.»
Daimler tahaks saada oma autotootmiselt 10 protsenti müügitulu, mis mullu oli 9 protsenti. Audi ja BMW vastavad näitajad olid mullu 12,1 ja 11,8 protsenti.
DWS Investmenti analüütik Stefan Bauknecht küsib: «Kuidas on see võimalik, et Mercedes saab juba aastaid madalamat kasumit kui BMW ja Audi, kuigi iga auto pealt teenib Mercedes selgelt enam? ... Daimler on maas tootmise efektiivsuse poolest.»
Zetsche kinnitas investoritele, et «kasv ei ole eesmärk omaette... Me vajame kasumlikku kasvu. Seepärast oleme me seadnud endale konkreetsed eesmärgid, mitte üksnes müügi, vaid ka kasumite osas.»
Copyright The Financial Times Limited 2012