2025. aastal lõpetab Lidl Eestis mitte ainult puurikanade munade müügi, vaid ka nende kasutamise omakaubamärgi toodetes – majoneesis, küpsetistes, pastatoodetes ja paljudes muudes.
Lidl loobub puurikanade munade müügist (1)
«Koos eelpakendatud munadega, mida tarnivad meile kolmandad osapooled, saame öelda, et juba praegu tuleb ligi pool Lidli munavalikust puurivabadelt kanadelt,» ütles Lidl Eesti ja Lidl Läti sotsiaalse vastutuse juht Antra Birzule. Ta lisas, et suuremate munatootjate investeeringud kanade heaolustandarditesse, tootmisruumide kaasajastamisse ja rahvusvaheliste nõuete järgimisse kannavad vilja.
Puurimunade turult kadumine tähendab, et nõudlus puurivabade kanade munade järele kasvab alates 2025. aastast järsult. Seetõttu võib järgmisel aastal tekkida kohalikest puurivabalt munetud munadest märkimisväärne puudus, mis võib kaasa tuua nende munade hüppelise hinnatõusu. Birzule loodab sellele vaatamata, et Eestil õnnestub nn vabade munade puudust vältida.
Saksa Schwarzi jaekontserni kuuluv Lidl on esindatud 32 riigis ning haldab 12 200 kauplust ja enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis.